Vilsen telefon

Discussion in 'Allmänt' started by robboten, Jul 4, 2009.

1. robboten

robboten Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min telefon (magic) har efter att jag lagt in hero-romen 1.2 helt plötsligt börjat få för sig att jag är i Syracuse, NY. Så den ställer helt enkelt om väder och tid osv som om jag är där. Ibland hoppar den tillbaka till Sverige, men nu verkar den ha bestämt sig för att bosätta sig där. Hur gör jag? Vad kan vara problemet?

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Flytta till syracuse, NY och problemet är löst :) annars vet i tusan faktiskt. jag hade no flashat in ny rom bara. finns en 1.3 ute här

3. robboten

MINA ENHETER

Som jag misstänkte var det market enabler som gjorde det. När jag tryckte på restore var jag tillbaka i Stockholm igen. (Önskar att det var så lätt att resa!)
    Hur gör ni med market enabler? Har ni den på alltid eller hur göra? Ingen annan som har problem med detta? Kör v2 btw.

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

jag kör v2 som jag enablar efter varje restart och har inte haft det problemet du beskriver

5. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Samma här. Enda problemet jag har haft med ME v2 är att den vid ett par tillfällen har fastnat på "Doing root stuff" då jag har kört den direkt efter en omstart av telefonen. Om jag lugnar mig 30 sekunder extra så händer inte detta.

6. robboten

MINA ENHETER

Märkligt!
    När jag gick och la mig igår stod den på stockholm, men idag när jag vaknade stod allt åter på Syracuse, NY. Nu har jag ju semester, men det funkar ju inte om jag ska sätta klockan på larm direkt. Får väl göra en ominstallation och se om det blir någon skillnad.