Fråga: Vimla nödsurfa i 0.1 mb?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av H-M, 31 mar 2017.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Bara nyfiken. Misstänker att knodden kommer att surfa upp det han får.Om det nu var 3 eller 7 gb. Dock har han musiken nedladdad och sen vet jag inte riktigt vad han gör. Men frågan är kan han ( man) härda ut några dagar med denna låga hastighet som det övergår i? Pratar nu om att kolla mail och kanske fejan. Olidligt eller?
     
  2. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jag personligen tycker den är helt acceptabel och faktiskt användbar i nödfall. Mejl och meddelande-tjänster fungerar helt ok.

    Facebook fungerar även det riktigt bra då de verkar ha anpassat tjänsten till oerhört låga hastigheter vilket gör att tunga saker inte blockerar flödet. Det som händer är att all text laddas först och därefter innehållet.

    Tänk på att när smset kommer så kan surfen i vissa fall spärras helt. Då krävs det att telefonen startas om helt (dvs räcker inte att sätta telefonen i flygläge och stänga av det).
     
    bernard och H-M gillar detta.
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Håller med! Har i och för sig inte råkat ut för Vimlas strypta fart, men har av andra orsaker befunnit mig i lägen när det bara funnits slöööööööö-surf. Ladda upp bilder till FB kan man glömma, och bilagor till eposten kanske inte finns på plats direkt, men läsa går bra.
     
  4. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Bra att veta. Tack
     
  5. Montrego

    Montrego Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    VImla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VImla
    Jag är så snål att jag härdar ut när surfen är slut! Fungerar absolut, men allt tar bara mycket längre tid :)
     
    H-M gillar detta.
  6. Nics

    Nics Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2018
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har man tipsat en del så man kommer ner i pris, så kan man ju alltid öka direkt ett steg upp för 50kr och uppgraderingen sker direkt om jag inte mins fel. Har man tipsat redan minst 5 stycken så blir det ju + - =0.