Jag har tänkt på en appidé en längre tid, och nu undrar jag om det finns någon liknande app redan, eller om det överhuvudtaget låter som en bra idé. Min tanke med denna app var att man skulle kunna ha en virtuell kortlek som man kunde spela i stort sett vilket kortspel som helst med. Och om man var ansluten till samma nätverk som andra med appen installerad så skulle man kunna spela tillsammans, och skicka kort till varandra med den. Varje spelare skulle ha en egen "sida" där man kan se alla korten man har på handen, och så skulle det vara en gemensam "sida" som fungerar som ett bord där man kan spela ut kort. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar (det blev lite rörigt skrivet) och vad tycker ni om idén?
Det låter som en mycket bra idé. Jag kan tänka mig att det finns snarlikt redan som är bara ett speltyp såsom Poker, Bridge eller Cribbage mm Var försiktig med vem du delar idén med.
Har efter mycket googlande hittat en app som liknar det jag har tänkt mig. Free Cards heter den, och eftersom att den var nästan omöjlig att hitta på Play om man inte inkluderade utvecklarnas namn i sökningen så länkar jag den här: https://play.google.com/store/apps/...W5mdWx0b3QuYW5kcm9pZC5nYW1lcy5mcmVlY2FyZHMiXQ.. Appen verkar tyvärr lite buggig, och kraschade några gånger, och sen så vet jag inte om det går att spela mer än två personer tillsammans. Men i övrigt verkar den riktigt bra! Får se om jag själv kommer försöka göra en egen lite mer polerad och avancerad app som denna (t.ex. med färdiga "mallar" för vissa populära spel), håller på att lära mig programmera, men det går sakta framåt så det lär nog dröja ett tag innan det isåfall blir verklighet...