Virtuous Picasso, omdömen?

Discussion in 'Acer' started by jonasen, Jul 28, 2011.

1. jonasen

jonasen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har precis tankat ner version 1.1 och är lite ambivalent gällande en installation. Ni som installerat och använder Virtuous Picasso - är ni nöjda? För- och nackdelar jämfört med HC 3.1?

2. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använde picasso från första versionen t o m 0.8 och den fungerade klockrent. Hade inga problem, inga fc eller liknande. Har inte prövat officiella 3.1 men gissar på att picasso flyter bättre. Just nu kör jag galaxy romen. Den flyter grymt bra och samsung har verkligen lyckats med sitt touchWiz, till skillnad från det som kom med sgs så är detta ljusår bättre.

Mitt råd är att köra en full backup av din nuvarande rom och testa picasso, gillar du den inte så kan du alltid gå tillbaka.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. jonasen

MINA ENHETER

Testade, och bytte mot DextersPRIMEE för att få HC 3.2. Ett klokt val då den var riktigt trevlig.

Sent from my EPAD using Tapatalk

4. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Funderat på den jag med men är osäker på om jag klarar mig utan samsuns otroligt smarta snabbvalsmeny med notifikations och val för påslagning av wifi etc.. men det finns ju alltid extended controls o HC 3.2 verkar onekligen trevligt. :-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. jonasen

MINA ENHETER

Jovars, det finns snabbval att lägga till. Har avsatt en skärm för verktyg och tweaks.
    http://bit.ly/ogeWff

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

6. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har använt den i tre veckor nu med några korta prov av andra rommar. Det är den enda som jag tycker funkar riktigt bra. Dessutom den enda där min Huawei-dongle har kopplat upp sig utan problem. Jag kan egentligen inte klaga på något i den.

7. jonasen

MINA ENHETER

Enda problemet är väl att den inte utvecklas längre? DextersPRIMEE utvecklas med bra fart vilket gör att jag stannar vid den tills vidare i alla fall.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

8. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Pga detta bytte jag till DextersPRIMEE igår. Har faktiskt märkt en hyffsad skillnad på flytet rent generellt. Nu måste jag bara slänga in 3g dongel patchen och sen bör jag vara toknöjd. Saknar dock touchwiz UX men det är väl en vanesak som med allt annat.