Virus i mobilen?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Melicia, 7 apr 2013.

1. Melicia

Melicia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det står att mobilen kanske har virus mend programmet hittar inget varför står det så?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Försök berätta mer om hur det ser ut när du får meddelandet om virus. Är det mobilen eller datorn som säger det? Kan du skriva av meddelandet exakt, bokstav för bokstav. När händer det, är det när du kopplar in telefonen till datorn eller vid något annat tillfälle? Är det ett sms, mail eller någon annan text?

3. Melicia

Melicia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det står en stjänra och att jag kan ha varit. Ladda ner ett virusprogram som man måste betala för för att kunna kolla vad man har för virus det konstoga är att jag redan har virus program och det borde säga jag har virus! Men kan vara scam. Hade ju ett program i datan förut som man trodde var virus program när det var själva virus

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det är någon app du har installerat som visar reklam i en notifiering. Den reklamen du fått i det här fallet försöker lura dig att köpa ett antivirusprogram (eller iaf ett program som utger sig för att vara ett antivirusprogram).

Stjärnan brukar betyda att det är reklam från ett företag som heter AirPush.

Finns ett antal appar som visar en lista på vilka appar som är installerade som använder olika sådana här reklamsystem. Tex Lookout Ad Network Detector.

Melicia gillar detta.
  5. Melicia

Melicia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har postat den bilden i forumet på facebook!!!

6. Melicia

Melicia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

vilken app?

7. Svinkall

Svinkall Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du JB (tror det fungerar i ICS) så kan du hålla inne på notifikationen och få reda på vilken app det är som ger den notifikationen

8. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Antingen kan du göra som Svinkall skrev, eller så kan du köra tex det verktyg jag länkade till eller något annat med samma funktion och avinstallera alla appar som visar reklam i notifieringsfältet. :)