Virus/kapning av SGS (alternativt Androidtelefoner överlag)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Amedi21, 24 nov 2010.

1. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag har själv aldrig funderat på om något antivirus som ibland skymtar på market kan vara bra eller ens är något som behövs, förmodligen mest av ren ovana att tänka i dem banorna när det kommer till en mobiltelefon.

Tanken slog mig idag när jag satt och pluggade. Plötsligt startar telefonen om utan aktivitet från min sida, och väl igång startar uppdateringar av appar via market. Jag har för en tid sedan försökt uppdatera några av apparna utan framgång. Sedan dess har telefonen startats om vid flera tillfällen. Denna gång startade den alltså om av sig självt och uppdateringarna påbörjades automatiskt.

Min tanke var först att de tidigare åtgärderna från min sida bidrog till att uppdateringarna nu hoppade igång, men kom senare på att jag isåfall väl måste behöva starta market för det?

Kan det vara så att någon utan min vetskap startat marketklienten och laddat hem något som inte syns, och att uppdateringarna som jag tidigare försökt genomföra därför bara hoppade igång av sig självt?

Allmänna kommentarer och synpunkter kring de antivirus och säkerhetsrisker som finns med en android kan också postas här.

2. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Uppdateringarna laddas hem automatiskt om du kryssat i uppdatera automatiskt.
    har alldrig hört om något virus ännu till android, men däremot en sms trojan men den finns inte på market iaf.

3. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Men sätter inte uppdateringarna automatiskt igång först när marketklienten startas? I mitt fall han mediesökningen knappt genomföras innan market rullade igång. I det läget kan jag inte ens byta hemskärm på grund av allt som laddas.

4. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

så fort du startar telefonen så känner han av att det finns uppdateringar och hämtar dem om det behövs.

5. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Nej du måste godkänna automatisk uppdatering för varje program. Dock har Samsung förinstallerat ett antal från market och dessa är som standard inställda på att uppdateras automatiskt

6. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Fast i mitt fall var det program som barcode scanner och handcent sms som per automatik började uppdateras. Jag försökte uppdatera dessa manuellt förut, utan framgång. Sedan dess har jag startat om telefonen flera gånger, och det var kanske efter fjärde omstarten uppdateringarna satte igång, utan att jag startade marketklienten.

7. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nej du måste läsa först :) :P

8. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Nej det behöver man inte. Det är bara om appen ändrat något i rättigheter som man måste godkänna uppdateringen.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk