Tja, kom hem från jobbet precis och startade datorn (laptop,windows 8 x64) och ser att på nedre delen av skrivbordet, så är det en svart ruta där det står "Recording" och en röd lampa blinkar i den rutan, sen en ruta brevid och också den svart den registrerar ALLA mina knapptryckningar jag gör på datorn precis som en "synlig keylogger" hade en kompis hemma igår som var själv med datorn en stund. har sett dem flesta keyloggers osv men aldrig sett detta innan. VAD KAN DETTA VARA !?
han var inte sist på datorn, och skulle det nu vara någon typ av keylogger då skulle han väl aldrig erkänna det ändå.
nää, den var där när jag startade upp datorn från strömläget. hittade heller inget ovanligt i Aktivitetshanteraren, den försvann efter omstart av datorn
Är du säker på att den är borta? :-\ Skulle inte vara det själv, borde väl gå att dölja processer i Windows? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
nej inte säker alls, men blir svårt att leta efter något man inte vet vad det heter :S har scannat hela datorn med F-SECURE utan att hitta något, scannat med windows antivirus skydd utan att hitta något. vad mer kan man göra?? omformatera datorn förra veckan, så det e absolut sista utvägen.
Ok, skall göra det imorgon. Tack för tipset! Hoppas det hittar något, för nåt mysko var det. Aldrig sett något liknande, har inga nya 'skumma' program heller som jag inte brukar ha. Skickat från min Asus FonePAD via Tapatalk 2
Hittade ingenting alls i datorn. Men har haft dator sen jag var liten och har aldrig sett något sådant så ja omformatera hela datorn till fabriksinställningar, för att vara på den säkra sidan. Det stör mig så mycket för jag vet att jag aldrig kommer få veta vad det var för något program. Tapatalked from my Asus FonePAD
Jag tolkade det som att det spelade in alla dina rörelser för att sedan "spelas upp" igen på din dator, i vissa spel kan det till exempel vara givande för att slippa göra skitgörat själv Edit: Eller så inte..
En bot tror jag det kallas, i princip spelar den in alla dina rörelser och sedan kanske det finns en "playknapp" som gör att den spelar upp allting du gjorde innan. Låt säga att du klickar på startknappen och sedan öppnar Firefox; då ska denna bot göra exakt samma sak när du klickar play.
jaha, intressant. men har inget sådant jag kan tänka mig i min dator.. fast installerade iofs min gaming mus med programvara kan det ha varit den som spökade? fast å andra sidan har haft den tidigare och har aldrig sett det innan