Visa alarmtid på låsskärm, Samsung XcoverPro

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av tango, 24 maj 2021.

  1. tango

    tango Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag vill kunna se inställd alarmtid på låsskärmen. Jag ville även se den på skivbordswidgeten som visar klockan och det löste jag genom att ladda hem en Sony klockWidget. På alla mina tidigare Sony mobiler såg man alarmtid på låsskärmen men får inte fram det på min Samsung Xcover Pro (och inte heller på Samsung S9). Sökte här på forumet (hittade lite gamla träffar från 2011 och 2012) och har provat flera olika inställningar för skärmlås (PIN, svepmösnter) men utan framgång. Varför nu visa alarmtid på låsskärm skulle ha något med upplåsningmetiod att göra begriper jag inte men är beredd att byta metod om det visar alarmtid på låsskärmen. Hittar inte någon inställning varken för låsskärm eller alarm som säger "visa alarmtid på låsskärm"

    Varför, det sista jag gör innan jag somnar är att kolla larmtiden för kommande morgon och vill inte låsa upp mobilen för det, med Sony räckte det att tända upp låsskärmen.

    Någon som kan tipsa på hur man gör det på en hyfast modern mobil som XcoverPor eller S9, med Android 10.

    /Patrik
     
    Last edited: 25 maj 2021
  2. Aprikos

    Aprikos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    På min Samsung funkar det iaf att bara tända upp låsskärmen och svepa klockan åt sidan så visas alarmtiden.
     
  3. tango

    tango Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Funkar med sidswipe på min S9 (med sifferPIN) men inte på Xcover med mönster-swipe-lås. Men jag vill se det direkt på låsskärmen, är det helt omöjligt?
     
  4. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Nu har jag iofs S21 men där trycker/klickar jag på låsskärmens klocka så så visas nästa alarm.
    Man måste dock ställa in låsskärmen rätt genom att gå in på låsskärm > Aviseringar (där har jag satt den på "detaljer") > Aviseringar som skall visas (här har jag för mig larm finns med på båda alternativen)

    Nu kan jag iofs inte heller garantera att samma val finns i dina telefoner.
     
  5. tango

    tango Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Det är nära nu men ändå inte perfekt. På min xcoverpro med mönsterlås kan jag klicka på klockan för att se alarmtid, men inte på S9an med numerisk PIN, där får jag swajpa på låsskärmen för att se larmtid.

    Det är fortfarande en rörelse för mycket från att vara perfekt på båda lurarna, går det inte att få upp larmtiden DIREKT på låsskärmen på en samsung? Sony kan ju, som default dessutom!

    /Patrik