Visa batterihistorik räknat från senast fulladdad, istället för senaste 24h? Android 12

Diskussion i 'Allmänt' startad av N6290, 10 feb 2022.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 052

MINA ENHETER

När Android 12 rullades ut så upplevde jag att batterihistoriken/statistiken under telefonens inställningar förändrade sig i ett viktigt avseende. Nu visas batterianvändning för appar och systemtjänster alltid sammanställt för de senaste 24 timmarna, när det innan brukade vara statistik endast sedan telefonen blev fulladdad senast. Fler som reagerat på detta?
    Även när det gäller screen-on-time (SOT) så har jag för mig att det är en likadan förändring (ej dubbelkollat innan jag skriver inlägget dock), dvs att man ser skärmtid för de senaste 24h endast, vilket är en betydligt mindre intressant siffra i mitt tycke än att se SOT sedan man senast laddade fullt.

Går det på något sätt att återställa detta till den äldre varianten, hur det funkade pre-Android 12? Kanske finns någon dold inställning nånstans, men jag har ej hittat.
    Jag har Pixel 3a. Oklart om denna ändring inbakats även hos andra tillverkare, såsom Samsung, men på min Pixel upplever jag denna förändring iaf. Rapportera gärna om ni ser samma på era telefoner.