Visa högupplöst bild på personen som ringer

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mailen, 17 aug 2010.

1. mailen

mailen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med en så stor skärm som X10an har så vill man självklart kunna se en stor högupplöst bild på personen som ringer. Detta verkar dock svårare än man kan tro.

Jag har alla mina kontakter i Outlook, där jag har lagt till högupplösta bilder på resp. kontakt. Sedan synkar jag med Moxier (Exchange) till telefonen. Då dyker de upp i Moxier kontakter.

Därefter får jag manuellt gå in i Moxier kontakter, välja meny och sedan välja "kopiera till telefon" för att få in dem i telefonens inbyggda telefonbok. När jag nu kollar på bilderna i telefonens interna telefonbok så har de komprimerats och blivit väldigt pixliga och förstörda. Var händer detta? Var finns den felande länken?

Det är fråga nummer ett. Ett annat, relaterat problem är alla de genvägar jag lagt till på startskärmen till "direktkontakter". Bilderna på dessa ikoner verkar inte uppdateras när jag uppdaterar till nya bilder i telefonboken. Någon som har en lösning på detta?

Måste säga att X10an är bra på mycket, men att hantera kontakter på ett smidigt sätt kan den inte!