Visa video från videokamera på tablet

Diskussion i 'Allmänt' startad av anteD, 23 aug 2013.

1. anteD

anteD Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har ett behov där jag skulle vilja kunna filma träningar och sedan visa utövaren vad som var bra eller inte. Målet är att man skall kunna se videosnutten strax efter man gjort övningen med så lite delay som möjligt, så att man kan snabbt se hur det såg ut och sedan göra ett nytt försök och se en förbättring.

En tanke jag har är att man skulle kunna filma med en extern kamera och koppla den till min tablet, en Nexus 7 från i mars, och spela upp videosnutten där. Det är inte ett måste att den skall kunna spelas upp direkt, men det bästa vore om man kunde se filen som ligger på kameran direkt på plattan, istället för att göra en överföring av den till det interna minnet. Och spela upp filen därifrån. Alternativet, som är lite sämre, att göra en överföring på ett enkelt sätt.

Jag tänkte att man kanske kunde använda USB OTG-funktionalliteten t.ex. för att göra överföringen.

Är det här görbart? Finns det bättre idéer?
    Jag har för övrigt inte köpt in någon kamera än, men tänkte mig något i prisklassen runt 2000 kr

2. inact_0032

inact_0032 Guest

Kanske inte går med n7:an men filma med tableten? :)

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4

3. anteD

anteD Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, om den hade haft en kamera på baksidan så hade det kanske kunnat vara ett alternativ, det har dock inte min version.
    Dessutom är kvalitén något begränsad, och det hade varit önskvärt att kunna ha kvar kameran i samma position.

4. inact_0032

inact_0032 Guest

Går inte att lösa via hdmi? Min kamera kan jag koppla in till tvn iallafall så bör vara fullt möjligt att få in på din Nexus med! :) kan testa lite med min platta.

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4

5. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Jag brukar rätt ofta filma/ta bilder med mina kameror.
    Båda mina använder sig av vanliga SD kort.

Till plattan har jag en OTG sladd, samt en liten minneskortläsare köpt på ebay.
    Kopplar in kortet via denna kombination och kan spela upp filmer och visa bilder utan problem.

Ska noteras att min platta är rootad och därför använder jag Stick-Mount som moterar kortet som en mapp i filsystemet.

Edit: Ska tillägga att denna kombination kostar ca 30 kr för läsare och sladd om man redan har kamera och tablet sedan tidigare.

Last edited: 24 aug 2013
  6. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER