Problem: Visar 0 % batteri trots laddning

Diskussion i 'Google Nexus' startad av afrodroid, 28 november 2012.

1. afrodroid

afrodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!
    Köpte igår min N7 padda och har idag fått lite strul, skulle iväg hemifrån och lämnade paddan på laddning medan jag var iväg. Var runt 50-60% batteri kvar när jag begav mig iväg, när ja kmr hem några timmar senare är de 0 % batteri, och verkar ej gå upp av att man kopplar in paddan i laddaren, och verkar ej gå att ladda genom usb kabeln i datorn heller, har bara använt laddarn som följde med. Den går o använda som vanligt och är inga andra problem med den men verkar ej visa hur mkt batteri som finns.

Någon annan som upplevt samma problem? Jag har testat att reboota ett gäng gånger och fabriksåterställa paddan men de verkar ej hjälpa.

Hittade följande på xda forums:
    Men inget ja känner att ja vill försöka mig på, drar hellre o reklamerar paddan i butik imorn istället!

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Du kan ju prova att ladda den med din S3 laddare. Jag provade precis här och de funkar utmärkt för mig. Det kan ju vara så att din USB kabel är defekt. Då slipper du ju byta hela plattan utan bara få en ny laddare + usb kabel. Bara en tanke!

3. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Ladda genom vägguttaget annars får plattan för lite ström, hade min i en docka fast laddade inget.. Men funkar ur vägguttaget.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

4. afrodroid

afrodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har testat både i väggen och usb men inget gav laddning, var iaf iväg och fick en ny häromdagen.