Problem: Vissa Headsets fungerer ej! eller slutar fungera!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MeIoN, 18 jun 2012.

1. MeIoN

MeIoN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är det så att idag råkade jag stampa på min hörlurssladd och jag tänkte aja.. Visst dom gick sönder och tänkte inte mer på det ( Det sprakade till som ni kanske vet hur jag menar när man stoppa i den i telefonen men den kände inga hörlurar..) till min förvåning fungerade fortfarande hörlurarna i min flickväns telefon och jag stod och svor för mig själv att nu måste mobilen lagas för nu är det väl fel på 3.5mm jacket men ICKE hennes hörlurar fungerade i min och min polares hörlurar fungerade i min det samma med ca 5 andra headsets .. Ännu en grej som verkligen påvisar detta problemet är med min flickväns gamla hörlurar också lite halv trasiga inte fungerar i min men fungerar i hennes , min fråga är då:

Är detta något som är för att HTC one x:en är relativt känslig eller kan det bero på något annat..

Kan även nämna att samma problem var när den var orootad och nu rootad.

Är det något som är slarvigt förklarat eller så , så quota det så skall jag försöka förklara närmre.

Tack på förhand!

2. Cmdr

Cmdr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mina medföljande HOX-lurar har precis slutat fungera. Slutat helt enkelt bara, det var inte så att jag tappade den eller något. Tänkte att det var lurarna som var paj men de funkar i datorn hur bra som helst. Dessutom har jag testat mitt gaming-headset i telefonen och det funkar men min tjejs Ipodhörlurar funkade inte.

Någon som har en lösning eller i varje fall förstår hur det här kan hända? Vill inte behöva gå runt med gaming-headset på stan..

3. Cmdr

Cmdr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmmm, jag fick mitt ej längre fungerande headset att fungera 1 (!) gång genom att snabbt byta från gaming-headset till standard hox headset. När jag drog ut för att testa om förändringen var permanent så visade det sig att den inte var det. Har inte lyckats göra om manövern efter dess men det visar ju att det faktiskt går att föra över ljud från telefonen till headsetet men att det är något annat knas. Inte heller FM-radion känner av headsetet...

Lösning?

4. Fixarfrasse

Fixarfrasse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nya lurar.