Vissa sidor funkar inte genom android-wifi-tether

Discussion in 'Hero' started by Frohike, Nov 26, 2009.

1. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder min Hero som modem via android-wifi-tether och har börjat få lite irriterande problem, nämligen att jag inte komer åt vissa sidor, eller att det går så extremt sakta så att sidan inte hinner ladda innan den lägger av. Vi snackar alltså att den laddar i ca 10 min, och har bara fått ner några kB av sidan. De flesta sidor funkar hur bra som helst. Exempel på sidor som inte funkar:
    * http://my.opera.com/community/lostpw/
    opera.com funkar hur bra som helst.
    * Telenors kundservice-chatt. Funkar att öppna chatten, men när man fyllt i namn och telefonnummer och vill gå vidare så tar det stopp. Någon gång har det funkat att ladda hela chatten, men det står bara ansluter till servern eller liknande.

* Alla sökträffar på google, dvs när jag klickar på en länk som jag googlat fram. Ofta står ju URL:en under resultatet, och då funkar det hur bra som helst att kopiera den och gå in. Nu har de ju ändrat så att det står t ex "swedroid.se > HTC > Hero" eller liknande när man får fram en träff till ett
    forum och då funkar det ju inte att kopiera. Dock funkar det att klicka på ex HTC i exemplet ovan.
    Just google-problemet har jag definitivt inte haft förut, det hade jag märkt direkt.

Har bara kört det i knappt en vecka, så jag vet inte om problemen alltid har funnits där, men jag har inte märkt av dem förrän nu.

Operatör är Telenor och jag har Fri Surf. Det är inte så att de stryper uppkopplingen när man använt X antal mb per månad? Jag hittar inget som tyder på det på hemsidan, och chatten kommer jag ju inte in på. Borde ju inte vara det, för när jag kör igång ett torrentprogram så maxar den på omkring 300-400 kbit/s enligt android-wifi-tether på telefonen.

Någon som har något förslag?