Vissa spel hackar/laggar

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av amirali, 19 okt 2011.

1. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Är det bara för mig eller upplever ni andra att det laggar när man spelar spel som tex Mega Jump? Det hackar fram nästan, och jag har ingen app körande i bakgrunden... känner att mobilen laggar för mycket rent allmänt :( Väldigt frustrerande då det har dual core och allt XD

2. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Spelar nästan aldrig på min. Men håller med om att vissa saker hackar ibland. Är det alla spel du upplever hackar?

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ja, det hackar en hel del i vissa spel. Grafikkretsen må visserligen inte vara den vassaste på marknaden, men jag tror inte att det är den som är problemet utan snarare att Android 2.2 inte kan nyttja hårdvaran samt att LG:s optimering av mjukvaran är kass.

LG måste få tummen ur och se till att släppa Gingerbread snart. Men det kommer dock enligt vår kontakt på LG dröja ytterligare innan Optimus 3D får sin uppdatering. Först får 2X och strax därefter Black, sedan kommer 3D.

4. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Så ni har en kontakt på LG? Trodde de gömde sig för allmänt folk.
    Ja, jag tror också det handlar om 2.2 som inte har mycket stöd för hårdvaran.

Har LG någon ursäkt för att det dröjer, eller något annat som kan göra oss kunder mer förstående?

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Dessvärre verkar inte vår kontakt veta mycket mer än vad vi vet, eller så får han inget säga. Det är extremt tunt med info. Det känns som att de lokala LG-filialerna har ungefär lika lite info som oss, det vill säga knappt något allt... vilket måste vara sjukt frustrerande då de samtidigt skall försöka hålla kunderna lugna. Vad säger man till en arg kund när man själv inte vet, liksom? De enda som vet något är LG i Sydkorea, och de säger ju inget.

6. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Puh.. Ja, det är väldigt tråkigt när ett företag verkligen är så slutet. De borde titta lite mer på låt säga SonyEricsson. Att på något sätt vara vän med sin kund.Jag jobbar själv med support och vet hur viktigt det är att vara lyhörd och ha en bra relation med kunden. Är det sedan i sin tur något som inte fungerar som det skall, så rapporterar jag det till programutvecklarna, har en dialog med dem och får klara besked. Kunderna känner sig nöjda om de hittar ett fel i programmet, rapporterar detta, sedan får svar att felet skall rättas till och när. Då känner de att de är delaktiga i utvecklingen av programmet. Då om något blir man ju trogen kund.

7. cyrus_virus3

cyrus_virus3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mega jump är det ända spel som laggar för mig.. eternal legacy 3d brukar lagga lite när jag kör med 3d men de spelet är lite mer krävande :P annars funkar alla spel som jag provat bra,