Visste ni att?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Grasp247, 7 dec 2011.

1. Grasp247

Grasp247 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Visste ni att LG först inte hade några planer att släppa 2.3 alls även om hade lovat det?

Men bara för att kunderna klaga så släppte som den. Troligtvis va det därför.det tog sån tid innan den kom

2. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Nej. Källa på det? Verkar ju lagom seriöst att gå ut med information att 2.3 kommer "inom kort" men egentligen så vet man om att den aldrig kommer komma (fast de ändrade sig då tydligen?). Jag är skeptisk....

3. Koohler

Koohler Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har jag svårt att tro, visst den vart mycket försenad men den skulle komma iaf.

4. Grasp247

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag fick lite inside info dock kan jag inte gå ut med källa pga tystnadsplikt men sen vet jag att tillverkare kör med mycket fult spel då jag i tidigare yrke haft mycket kontakt med Samsung,LG och SE

5. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Inget företag skulle göra något så korkat. Att företag ibland tvingas ta tillbaka löften är inget konstigt men att lova saker som man inte avser att hålla sker bara om man vill vinna lite på kort sikt för att sedan helt sonika stänga butiken för gott.

6. Grasp247

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Sant men LG är så pass stort att dom inte förlorar särskilt mycket på det om dom släpper skit lur.

Så många andra redan påstått så ville dom bara vara först med dualcore

7. Grasp247

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Sant men LG är så pass stort att dom inte förlorar särskilt mycket på det om dom släpper skit lur.

Så många andra redan påstått så ville dom bara vara först med dualcore

8. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    För det första, snacka om troll...För det andra är det absolut ingen skitlur för bla mig som allt bara funkar som det ska.

9. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Håller med det är ingen skit mobil. Men det skulle inte förvåna mig alls om dom inte hade tänk uppdatera den. Och det jag tänker mest på är att uppdateringen suger hästballe och dom hade 7-8 mån på sig att få ut den och att det typ var en jäkligt medioker uppdatering.

10. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Jultomten och påskharen existerar i allra högsta grad. Dessvärre kan jag inte hänvisa till källa pga tystnadsplikt. ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

11. Grasp247

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag har full förstålse att ni antyder att jag trollar och jag är själv en nöjd ägare av en O2x men faktum är att LG bryr sig inte om oss och den enda anledningen till att dom uppdaterade var pga all den dåliga publicitet dom fick

12. Grasp247

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Absolut. Men alla som jobbar inom företag som LG eller andra tillverkare samt serviceverkstäder har tystnadsplikt.

13. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Även om dom skiter i oss så tror jag inte att dom törs spela ett sådant spel då det kan få ringeffekter som skadar hela varumärket.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

14. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Man kan inte släppa en toppmodell och sen skita i den helt, det fattade LG efter ett tag. Jag vet inte om jag ska tro på att det var en genomtänkt strategi från början, men jag kan tänka mig att de stötte på mer problem än de tänkt sig med 2.3 som säkert var "klar" redan i mars-april men fungerade lika illa som 2.2 och den nuvarande 2.3.

Konstigt nog hör man verkligen ingenting om O3D som ändå är nyare, dyrare och borde vara deras nya flaggskepp. Där är kunderna som blev riktigt r*vkn*llade. O2X är ju tillbaks som TV-reklam (hur fan de nu tänker där).

Jag kan inte förstå hur LG har så stora problem att tygla Tegra2, de måste ju fått all info från nvidia för att skapa en 2.6.3x kärna. Om någon på LG bara kunde läcka all info de har fått från nvidia så får vi nog en fungerande telefon snart (eller så hinner mina 3 serviceförsök "gå sin gång").

15. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ja de var säkert angelägna om att bli först med dual core och sålde massor av lurar på det som de annars inte skulle ha gjort. Hade telefonen dessutom varit problemfri så hade de kunnat dominera marknaden idag genom att den har ett bra utförande. Så att de redan från början skulle ha planerat att ta död på sin nya High End modell i förtid genom att inte uppgradera när nästa version av android låg i pipen förefaller helt orimligt.

16. Oramia

Oramia Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nej det har dom inte..
    Skulle gärna vilja se det i ditt avtal.

17. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Varför skulle de då utlova Android 4.0?? -.-

"God måndag! Nu har LG Mobile publicerat ny information om uppdatering till Ice Cream Sandwich – vi kommer att uppdatera Optimus 2X, Optimus Black och Optimus 3D (samt Optimus LTE som dock inte säljs i Sverige). Under december kommer mer info samt en ungefärlig tidsplan för uppdateringarna att publiceras på LG Mobile Facebook." - LG Electronics Sverige.

God måndag! Nu har... | Facebook

18. Grasp247

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Skulle väl gissa på att dom mer eller mindre var tvungna att göra det för att undvika ännu mer dålig publicitet.

Faktum är att dom gjorde bort sig totalt och jag tvivlar stort på att 4.0 kommer vara särskilt bra då dom troligtvis bara kommer slänga ihop nått för att få tyst på alla som gnäller.

Det är inte första gången en mobil tillverkare gör så. När jag arbetade för en serviceverkstad så satt jag på SE och då hade dom precis släppt W910 som strulade enormt men gjorde SE något åt saken? NEJ, dom fortsatte skicka lika felande reservdelar och den telefon slutade aldrig strula.

19. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har du inte tystnadsplikt för arbetet på SE på samma sätt som du hänvisar till avseende LG ?:)

SamDroid, netgear och Sleepwalk gillar detta.