Vit mini-pro=dålig kontrast på t-bord.

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av dweebling, 20 aug 2011.

1. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Dottern ville ju ha just vitt men gud så dåligt bokstäverna syns på tangenterna. Iallafall när jag använder den så måste jag vinkla telefonen ibland för att se vart bokstäverna sitter.

Ångrar att vi inte tog en svart.. där tror jag att belysningen på t-bordet hade gjort nytta ist för på vita så syns ju allt dåligt.

Vad tycker ni andra med vita pro modellen?

2. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Har själv den svarta, men jag märker ju en stor förbättring jämfört med min gamla X10 mini pro som hade ett silverfärgat tangentbord. Så jag förstår ditt problem.

3. hemligsomfan

hemligsomfan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Håller helt med där. I dagsljus är det lögn att se vad som står när bakgrundsbelysningen kickar igång. Bra kontrast dock när ljuset slocknar... Och kvällstid...

4. hallelulius

hallelulius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fick precis hem en till min mor. Samma problem. Ingen som vet om det finns inställningar att ändra bakgrundsljuset? Kanske stänga av det mellan vissa klockslag eller liknande.

5. cokeman

cokeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vi har både en vit och en svart mini pro hemma och jag håller med att det är svårläst på den vita när det är dagsljus, det syns bättre när belysningen är släckt men startar igen så fort man trycker in en knapp så går det att stänga av belysningen manuellt så hade det varit fint.

6. stef-n

stef-n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter ungefär tre veckor med en vit mini pro är jag jättenöjd med telefonen med ett stort undantag, alltså tangentbordsbelysningen. Det måste vara någon konstruktör som haft en hel del otur när han tänkt här. Jag har funderat på att måla över ljusutsläppet så att säga, men det känns lite drastiskt och om jag gör det så släpper säkert SE en uppdatering dagen efter som tillåter att man stänger av belysningen och då har ju inte jag någon nytta av det... :/

7. matro

matro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en vit.
    Tycker det funkar bra när det är mörk och när det är ljust, det är just mittemellan som är lite så där.

Jag valde tom en vit för jag trodde man skulle se bättre, så jag kanske valde fel då.

Stämmer det att den svarta har sträv baksida som X10 mini pro?

8. T3tra

T3tra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

@ matro
    Min svarta xperia mini pro har en "sträv"/gummiaktig yta på baksidan. Så jämför man med den vita modellen (har provat) så är den svarta inte alls lika hal, vilket gör att jag får betydligt säkrare grepp om luren.