Vita kontaktbilder

Diskussion i 'Desire HD' startad av Mr.Mo, 13 jan 2011.

1. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har haft ett problem ända sen jag skaffade telefonen för 2 månader sen. 95% av mina kontakter är kopplade till facebook och då och då blir någras kontaktbilder bara vita. Det kan ta någon vecka och sedan är bilderna tillbaka. Jag har synk på för det mesta så jag tycker att någon gång under dagen borde de ju komma tillbaka om det var synkningen det hängde på.

Någon som har haft samma problem eller lösning?

2. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fortfarande ingen som har detta problemet? Nu är ca 1/3 av kontaktbilderna vita:( Men de verkar komma tillbaka en stund när mina vänner byter bild.. sen försvinner de igen efter några dagar.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Vilken typ av sync använder du?

Gissningsvis så kan du antingen använda Facebookintegrationen i Sense eller kopplingen via Facebook-appen. Prova att köra den andra varianten istället och se om det löser sig..

4. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Står det ett f i nedre hörnet eller är det hel-vitt?

Kolla
    Telefonboken > välj en av de vita kontakterna > redigera > klicka på bilden
    Kolla varifrån den vita bilden kommer (kanske är någon bild som lägger sig över?). Kolla likadant på en kontakt som fungerar och se om det är någon skillnad.

5. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är en vit bild med ett facebook "f" nere i hörnet ja. Jag kollade var bilderna kommer ifrån, både de som fungerar och det som inte fungerar, och alla kommer från "Facebook for HTC Sense".

Jag vill hellre använda den "länken" än den andra facebooklänken som finns eftersom då blir bilderna så pixliga...

6. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ok, dåså, ville bara kolla så det inte var så att google-bilder lagt sig över.

Du kan testa appen SyncMyPix (använd på egen risk, jag har ej provat men hört att det löst liknande problem för endel).
    Annars vette tusan, har hört att vissa haft problem med profilbilder då parsonen i fråga har valt att inte visa den för andra än vänner, men 1/3 av dina kontakter låter lite väl många. Antar att du loggat ut och sen in igen från facebook-appen?

7. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testade SyncMyPix men det hjälpte inget tyvärr. Bilderna fungerar om jag tar bilderna genom den vanliga Facebook appen och inte genon Facebook for Sense eller vad den heter. Men då blir bilderna alldeles för lågupplösta.

Konstigt konstigt, men jag gissar på att det är någon krock mellan länkarna av folk på något vis...

8. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu verkar det som det löst sig. Jag tog bort båda synkkontona för Facebook. Sen lade jag in den för sense igen..och när jag registrerar mig för på facebook genom facebook-appen så tar jag alternativet att den inte ska synka automatiskt.

Får se om det håller i sig. Nu syns alla bilder i alla fall..och de är inte pixliga.

9. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Åh typiskt.. det var kul så länge det varade. Nu har bilderna börjat falla bort igen.. försvinner 1-2st varje dag. Vad blir det liksom?

Det verkar kunna vara så att när folk byter profilbild så uppdateras det inte i min telefon utan det byts ut mot dessa vita rutor.. men är inte helt säker.

Några tips?