Tips: Vita S3or finns att testa i sthlm.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av ooyes, 27 maj 2012.

1. ooyes

ooyes Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

En bekant berättade att samsung har en monter i den anonyma gallerian
    "Mood" på regeringsgatan i stockholm.

Självklart har jag idag besökt montern och stod och lekte med mobilen i cirkus
    90minuter.

1. Mobilen är kvick, riktigt kvick, inget tw lagg!

2. Skärmen är underbar, min s2a känns gammal.

3. Mobilen känns smidig, betydligt mer smidig än både min s2a och tjejens galaxy nexus.

4. Kameran är awesome! Burst mode är en våtdröm!

Får återkomma med mer insikter när jag nyktrat till senare idag.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

binary gillar detta.
  2. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Trevligt tips! Men har du lust att motivera detta lite mera, s3:an har ju betydligt större skärm och bredd? :)

3. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

De runda formerna gör att man når bättre. Så var min känsla iaf, smidigare med andra ord :)

4. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Var uppe i Stockholm igår och lyckades på onämnd teknik-kedja få ett par förbjudna minuter med SGS3.
    Innan har jag känt lite att det kanske var dumt att uppgradera från SGS2, dom tankarna är nu som bortblåsta. Vilken underbar mobil. Jämförde med min gamla, och den känns fan inte större i handen, helt otroligt.
    Tyvärr hade dom bara vita, men försäljaren tyckte definitivt att jag skulle behålla min förhandsbokning på den blå, han sa att irl så är den blå milsväg snyggare. Detta på bekostnad av en kund, då måste han verkligen mena det tycker man. :-D

5. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag klämde lite på den. Måste säga att jag blev mer positivt inställda. För det första var jag skeptisk till homekbappen som på presentationen kändes alldeles för lite det vara den inte i verkligheten :D sedan tycker jag den vara lite och smidig. Tyvärr så fick jag inte sätta igång den så kan inte uttala mig om mjukvara.

6. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Detta låter ju hur bra som helst. inga besvikna kommentarer än.
    Hoppas nu bara man får den blå innan fredag nu.

Någon som känner till om den finns i någon butik i Gbg/Uddevalla regionen där man får leka med den?

7. ooyes

ooyes Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Indeed!

S voice funkade förvånansvärt bra med tanke på allt bakrundsljud och känns verkligen som en Siri konkurrent,
    Kan faktiskt se användning för den när jag kör bil.

Smart stay funkade inge vidare för mig, men de kan ha varit för jag har glasögon, får hårdtesta de senare.

Mobilen hade inget googlekonto kopplat så de gick inte att ladda ner appar.

Körde några youtubeklipp från hemsidan och den lirade otroligt bra i både hd och hq, skärmen är Otrolig!

Tjejen i montern verkade inte jättekunnig utan kunde som alla telefonförsäljare rabbla upp nyckelfunktioner, men
    hon sa att hon hade kännt på en blå och gillade den mer än den vita och att induktionsladdaren kommer kräva ett annat backcover
    än de som sitter på.

8. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Trevligt att ni tycker den är bra!
    Hoppas bara de får in den blåa i veckan så man får pilla lite till nästa helg! :)

9. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Hur tycker du att telefonens inbyggda högtalare låter? Var den ok?

Så hon menar att man måste köpa annan batterilucka om man ska kunna ladda sladdlöst? Låter märkligt..

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

10. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Man måste säkert ha ett annat batteri också som kan ta emot laddningen trådlöst. Så då blir det säkert någon millimeter tjockare om dom ska behålla 2100mA. Men det är bara en teori.

11. ooyes

ooyes Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag fick ingen bra bild utav den, de hade någon form utav underhållning i gallerian några meter bort så den hade
    Lite konkurrans, jag kollade på två trailers på youtube, dark knight rises och avengers, under batman hörde jag nada,
    men avengers hörde jag även de låga, rösterna trots musiken i pasystemet..
    Så de var väl snarare en dålig trailer än dåliga högtalare. Kommer säkert dra dit i veckan å testa mer..

Davil gillar detta.
  12. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

jag tror detblir någon puckel. typ sådan.som s2 har. troligen därför det inte finns någon bild på den för ingen kommer att köpa det när den väl kommer. nu är det e ttsäljargument.

13. boyen

boyen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Trådlösa laddningskittet till S3:an innehåller en ny batterilucka

14. HåGe

HåGe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

YOU på kungsgatan nere vid stureplan (vägg-i-vägg med donken) har även dem den vita. Väldigt schysst och trevlig personal där. Fick till och med pilla på en innan de som jobbade hade fått göra det (var precis fulladdad när jag frågade)!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

15. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Ok. Lite B att det inte fungerar "från början".

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

16. Vidde

Vidde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var på mood ca en halvtimme och blev riktig uppspelt av denna pryl. Har s2 och hade inte tänkt byta, men ändrar mig nog. DEN VAR SÅ FANTASTISK. Gillade tw till och med. Men swype fanns inte på telefonen!? Hoppas verkligen de kommer levereras med Swype, hur ska jag annars kommunicera?

Smart stay funkade faktiskt för mig. Den stängde sig aldrig under användning. Glaset fasas av mot kanterna lite så det känns skönt att röra sig på skärmen. Kameran var underbar utan seg fokusering. Svårt att beskriva allt, men den var bättre än "the sum of it's parts, som de säger på andra sidan atlanten.

17. Vidde

Vidde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var på mood ca en halvtimme och blev riktig uppspelt av denna pryl. Har s2 och hade inte tänkt byta, men ändrar mig nog. DEN VAR SÅ FANTASTISK. Gillade tw till och med. Men swype fanns inte på telefonen!? Hoppas verkligen de kommer levereras med Swype, hur ska jag annars kommunicera?

Smart stay funkade faktiskt för mig. Den stängde sig aldrig under användning. Glaset fasas av mot kanterna lite så det känns skönt att röra sig på skärmen. Kameran var underbar utan seg fokusering. Svårt att beskriva allt, men den var bättre än "the sum of it's parts, som de säger på andra sidan atlanten.

18. phoricu

phoricu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bara fylla i - Var på Samsungs showroom i MOOD igår - Blev sjukt imponerad av telefonen (en gammal iOS kille med en iphone 4 idag som velat som satan). Den var rapp (inte som jag minns Android för 2+ år sedan), kameran tog sköna bilder (gillade face-tagging funktionen) och desginen var över förväntan efter att den blivit så nerskriven på alla sidor.

Skärmen var verkligen grym och jag ser fram emot att få lite mer yta att leka med, 3,5" börjar bli lite väl litet nu.

Kan knappt vänta på att Siba levererar min på tisdag, bara hålla tummarna att de faktiskt nu gör det också!

ps. fick info från MediaMarkt att den "bara" ska sälja S3 tillsammans med abonnemang på tisdag...

19. Gregger

Gregger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Även jag har varit och kollat på S3:an, en vit sådan ofc. SJUKT mycket snyggare i verkligheten än på bild. Jag tycker den ser ganska förkastlig ut på bild. Så fort jag såg den och fipplat med den i typ 10 sekunder så tänkte jag, den här ska jag ha. Jag klämde och kände på den ganska rejält. Sjukt stadig och mysig mobil. Inga knak eller knäpp. Jag blev dock så tagen av att affären faktiskt hade inne mobilen så jag hann inte testa allt jag ville testa.

Hann dock testa detta och fick dessa intryck:

- Det har ibland skrivits om att mobilen är lite för stor för att användas med en hand. Va inga problem för mig att nå allt utan att bryta fingrarna eller kännas obekvämt. Jag hade också mina farhågor att man skulle komma åt kanten av skärmen (då ramen är så smal) med handflats-fettet men icke. Kändes väldigt smidig.
    - Knapparna svarade brutalt bra. Trodde det skulle va typ tryck 2-3 gånger innan man lyckas men funkade direkt varje gång.
    - Skön volym och avstängningsknapp. Inte vobblig eller störande. Väldigt välbyggd.
    - Snygg
    - Skärmen hann jag inte absorbera så pass mycket då jag va lite förvånad över att den fanns, men jag tyckte den var väldigt fin. Har tidigare gått från en HTC Desire, om ni vill ha en referenspunkt.
    - Surfningen var extrem. Gick på på aftonbladet (världens mest reklamfyllda och mest ooptimerade hemsida i världen) flöt på utav bara helvete. Brukar använda aftonbladet som test då den alltid krashade datorerna i min skola. Laddade snabbt (wifi) scrollade silkeslent och jag kan tänka mig att surfa väldigt mycket på denna. Som referenspunkt kan jag säga att jag tröttnat ganska rejält på surfen på min HTC Desire. Helt enkelt för seg och liten skärm + finns inga bra browsers. Tror jag surfade med Chrome?
    - Vit var väldigt fin. Trodde den skulle vara mega äckligt plastig men den var faktiskt riktigt fin. Jag tänker dock invänta blå då jag just nu har en vit mobil och skulle gärna variera mig lite.
    - Kameran va sjukt snabb. Tryckte en gång och poff så knäppte den. Tryckte typ direkt efter, oj, poff, den knäppte direkt. Tryckte ett par gånger, poff, poff, poff. Ruskigt snabb och bilderna blev schteeekigt nicea.

Allt som hindrar mig från att beställa skiten är den blåa färgen. Jag vill kolla på den och efter den kan jag bestämma mig för vilken jag vill ha. Den blåa ser heller inte fin ut på bild och följer den den vitas väg så kommer den blåa nog vara snyggare än den vita.

boyen, mbn_man, hasse77 och 3 andra gillar detta.
  20. ooyes

ooyes Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Om du testade mobilen på mood så var det nog samsungs nya stock browser. Känns väldigt skön, håller med till fullo!