Jaha, så börjar jag vara så där lagom less på min Xiaomi 11T. När jag spanat runt lite på skoj så hittar jag denna "udda fågel". Jag förstår ju att det kan vara krångligt med Kina ROM osv men på papperet är ju denna konstigt bra för €277:
"The Vivo iQOO Z9 Turbo is a flagship killer and offers a Snapdragon 8s Gen 3, 12 GB LPDDR5X RAM, 256 GB UFS 4.0 ROM, a 6.78-inch AMOLED display with 144 Hz and 4500 nits brightness as well as a 50 MP dual camera with Sony LYT-600 sensor. The battery holds a gigantic 6000 mAh and is charged with up to 80W. WiFi 6, Bluetooth 5.4, NFC and Origin OS are also offered.
Multilanguage Support : English, German, Russian, Spanish, French, Italian, Nederlands, Portuguese, Vietnamese, Thai, Arabian, Japanese, Korean and Chinese."
Så vad är haken förutom att svenska inte finns med på "language support" (gäller väl inte språk till tangentbordet antar jag?)? Få eller inga uppdateringar?
Kul att höra om folk har någon åsikt om denna och Vivo rent allmänt. Jag är ju ingen stor telefonnörd och var marginellt aktiv här senast... När jag köpte min Xiaomi 11T.

Click to expand...