Voice search från Google

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av JeppeJ, 13 aug 2010.

1. JeppeJ

JeppeJ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Google introducerade nyligen nya funktioner till Voice search: http://androidandme.com/2010/08/applications/google-introduces-voice-actions-for-android-2-2/
    Det voice search som följde med min 2.2-uppdatering hade inta dessa funktioner så jag var tvungen att installera den senaste versionen från Market. Speach-to-text för meddelande är fantastisk, synd att den inte kan tolka svenska :P

Nu till en fråga: Kommandot "listen to..." funkar enligt hjälpen i Voice search endast för vissa spelare, t.ex. last fm, pandora och spotify (http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=186172).
    Jag får dock inte det att funka med Spotify, Voice search säger bara att jag behöver en kompatibel app för att detta ska funka, men jag har ju spotify så vad är fel? Nån annan som har detta problem?

Last edited: 13 aug 2010
  2. Kasch

Kasch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kul utbyggnad. Tyvärr är den som mer eller mindre alla andra voice recognition-tekniker - det funkar halvbra eller halvdåligt, även på engelska. Men en vacker dag... Skulle också vilja sparka igång Spotify via voice för "Listen to..." verkar den iaf uppfatta korrekt.

3. sunkas

sunkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

"Listen to..." öppnar inte Spotify för mig heller :( Verkar funka bra annars...

4. JeppeJ

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

5. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja spotify funkar inte heller för mig med voicen, den bara mumlar om att den vill ha nått som stöds ;).

Det här på svenska vore underbart

6. JeppeJ

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Någon som lyckats få till "Listen to..." med Spotify än?

7. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmm..känner mig skitdum....verkar bara funka på 2.2 (eller 2.1) inte på min 1.6 X10, för första gången ( faktiskt) får jag äta upp att jag sa att jag inte inte behövde 2.1.

synd hade gärna haft denna funktion även om den bara funkar till hälften, jag har inte större träff än detta när jag skriver utan läs-glasögon jäkligt irriterande att allt är så smått. och då hade ju voice to text varit kanon