Vokabel [glosprogram]

Diskussion i 'Applikationer' startad av pekspro, 2 dec 2012.

1. pekspro

pekspro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

För många år sedan gjorde jag ett glosprogram för Windows (se http://www.pekspro.com). Nu håller jag på att göra om det till en Android-version. Hittills har det gått trögt, men nu har jag kommit så långt att det börjar bli användbart. Den som är intresserad kan ladda ned en betaversion härifrån:

http://www.pekspro.com/vokabelbeta/

Programmet finns endast i en krystad form av engelska, men det ska översättas till svenska när det blivit mer färdigt.

Det vore kul om någon eller några testade detta, och gav lite synpunkter. Det är mycket kvar att göra, och buggar som måste lösas, men det går som sagt att använda :).

caarll gillar detta.
  2. caarll

caarll Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Wow!

Kul att se dig här på swedroid. Du anar inte hur tacksam jag var över vokabel under årskurs 7-9 och hela gymnasiet. STORT TACK!
    På gymnasiet fick jag nästan hela min klass att plugga glosor med hjälp utav vokabel. Jag själv tyckte det var satans svårt (för att inte nämna tråkigt) att lära mig utan det programmet.

Ska självklart testa så fort jag får tid.

Är för övrigt väldigt förvånad över hur lite respons denna tråd har fått?
    PEKSPRO ÄR JU EN HJÄLTE!

pekspro gillar detta.
  3. pekspro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack, det där var väldigt uppmuntrande att läsa :-). Det är sällan man får någon direkt feedback på det man gör, så när man får läsa att någon har använt något man gjort i flera år är det mycket inspirerande :-).

Lite respons har jag fått på annat håll (jag förmodar att de flesta här helt enkelt inte studerar), men tar gärna emot mer. Det börjar bli ganska bra tycker jag, om jag får säga det själv :-). Nu är det dessutom på svenska, och en fortsatt krystad engelska ;-). I början av nästa år bör det släppas en skarp version.

4. pekspro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

5. ikonane

ikonane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Verkar riktigt nice men förstår inte riktigt hur man skall använda det och kan man ladda ner /in filer av andra språk? Hur gör man det? Finns tex svenska och ryska?
    Tack!

pekspro gillar detta.
  6. pekspro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När du har startat programmet, gå in under Filer och tryck på knappen Ny fil. Skriv in de språk du vill använda (ryska ska inte vara några problem) och tryck på Skapa. Därefter kan du börja skriva in de ord du vill använda (tanken är att man skapar detta själv).

Vokabel finns för Windows också, skapar du listor där (vilket kan vara praktiskt då man har ett riktigt tangentbord) så kan du föra över filerna till telefonen sedan.

Stort tack för att du frågar :-). Jag är väldigt intresserad av vad som är lätt eller svårt att använda i programmet. Jag har misstänkt att det här första steget inte är så enkelt som det borde vara, så jag får försöka hitta på något bättre. Resten hoppas jag är enklare :-).