voltage control till darkys

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av cruzin4bruzin, 14 februari 2011.

1. cruzin4bruzin

cruzin4bruzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok hört att voltage control perfekt överklocknings applikation. Men ladda ner den och starta den så proppade upp en ruta som stod nånting om att min kernel int funkar med denna min nuvarande kernel(voodoo darkys 9.2). Fråga : är det nyttigt för luren att överklocka till typ upp till 1,2?

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Du måste ha en kernel som stöder överklockning. Tex SO Kernel, finns på XDA.

3. cruzin4bruzin

cruzin4bruzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vågar jag lägga in den samtidigt då jag använder darkys? + är det en bra ide att överclocka eftersom den hastigheten jag använder nu har ju asdålig batteritid.

4. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har den med darky v9.2 och än så länge funkar det bra. Har dock bara använt den i 2 dagar. Om du bara ökar klockfrekvensen kommer du såklart få sämre batteritid, men om du även undervoltar eller vad det nu kan tänkas heta på svenska, kan du köra på en högre frekvens samtidigt som samma mängd energi går åt som vid den tidigare, lägre frekvensen. Du kan läsa lite mer här: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=8872284&postcount=1

5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Javisst du kan lägga in den utan problem. Sen får du prova dig fram så ser du vilken maxclock du har på din lur. Troligtvis nånstans runt 1.2 GHz. Ta det lugnt och läs det som står i tråden. Jag körde med den kerneln tidigare och Docs ROM på det men jag fick aldrig batteritiden bättre än med Speedmod. Och visst jag provade även överklockningen till 1.3 GHz men tyckte inte det gav såpass mycket att det var värt det jäntemot batteritiden.
    Speedmod är en riktigt bra kernel, snabb och batterisnål.