Problem: Volvo S80 (Bluetooth) och SGSII

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av XaNoR, 29 nov 2012.

1. XaNoR

XaNoR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Tjo.

Har försökt söka men ingen tycks ha samma problem som farsgubben har.

Hans telefon en SGSII går att att använda fullt ut i hans Volvo S80 MEN alla kontakter är helt fel! Det står bara konstiga tecken istället för namn på ALLA kontakter. Jag har kopierat in dem i bilen men ingen skillnad. Allt är bara luddigt. Samma sak blir det om jag ansluter min Galaxy Note. Vi använder båda Google Contacts eller det som är inbyggt i telefonen. Volvoverkstaden kan ungefär lika mycket om problemet som min döda farmor... De skyller på telefonen (självklart) men det är ju märkligt att det står på Volvos hemsida att den funktionen ska stödjas av bilen för SGSII...

Tips mottages gärna.

Senaste FW på båda telefonerna.

Jag har som sagt provat att kopiera. Ta bort telefonen och lägga till dem. Hittar ingen vettig inställning i varken bil eller telefon.

2. kribe

kribe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

3. Jizzler

Jizzler Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Fråga ÅF om det inte finns någon uppdaterad mjukvara till bilen. Ge dig inte utan se till att få prata antingen med någon kunnig alternativt kontakta Volvo centralt. iOS6 + Volvo är också ett helvete...

4. XaNoR

XaNoR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Joo det var ju just det. Får väl vända mig till en annan stad med problemet då Volvoverkstan här inte är tillräckligt duktiga (tydligen)

Pinsamt dåliga svar på Jagrullar.se... Det läser inte ens frågan jag har utan skriver massa problem om att de inte heller kan para telefonen med bilen...

Jag kan para den och använda den bara att adressboken är helt FXXXKAD!!!

5. XaNoR

XaNoR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Det bästa är ju att det står på Volvos hemsida att det ska funka -> DERAS PROBLEM -> de får bara lösa det helt enkelt!

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Hur gammal är bilen ?

Det är inte så att du har någon app I telefonen som hjälper till att uppdatera kontakt uppgifterna med adress osv ?

Du har inte kontakterna sparade på simkortet ?

Att just kontakterna strular är typiska kompabilitetsproblem mellan telefonen och bilen alternativt att kontakterna har ett inte kompatibelt format (varför dom inte skulle ha det har jag däremot ingen aning om om det är bara google kontakter).
    Har själv haft en sgs2 som då hade 4.0.3 och den fungerade allafall kanonbra i dom Volvobilar jag kört. Vilken version kör du ?

Om bilen har några år på nacken kan det ju vara värt att uppdatera bilens bt mjukvara, det kan bli bättre men det kan ju i värsta fall även bli sämre. Det går ju tyvärr inte riktigt säga.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 4 dec 2012
  7. XaNoR

XaNoR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Det är en 2007:a och problemet är exakt samma med min Galaxy Note i hans bil.

Det är mest det puckade bemötandet hos vår Volvoverkstad... Farsan fick med sig en lapp på hur man synkar ihop telefonen och bilen... Muppar... Har pratat med Volvo i Linköping istället de verkar lite mera kompetenta och måna om sina kunder än vad Skobes i Motala är...

8. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Eftersom det är en 07:a kan det absolut vara värt att uppdatera bt mjukvaran i bilen, speciellt om den inte blivit uppdaterad dom sista åren. Möjligheterna för att det skulle fungera med en sgs2 ökar drastiskt om man uppdaterar. Sgs2 kom ju 2011 och när Volvo testar göra dom det med senaste mjukvaran i bilen.

9. XaNoR

XaNoR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Varför kan inte en bilverkstad anstränga sig lite och hjälpa farsgubben med en så banal sak då istället för att säga att det inte finns några uppdateringar :(

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Jadu, det kan man ju undra.