Fråga: Volym och skärmkänslighet

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av WebMaximus, 28 maj 2014.

1. WebMaximus

WebMaximus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nyligen köpt en Xperia Z2 och har några frågor.

Finns det inget sätt att separat justera volym för aviseringar och ringsignal? Känns yxigt att inte kunna öka volymen för notifieringar när man t ex får mail eller SMS utan att samtidigt höja volymen för ringsignalen.

Sen har jag märkt att om jag inte stänger av skärmen innan jag viker över "locket" på det Sony flip-case jag köpte tillsammans med mobilen så kan insidan på fodralet få skärmen att reagera vilket kan resultera i att alla möjliga mer eller mindre roliga saker utan att man vet om det. Är det normalt att skärmen reagerar på insidan av fodralet på det sättet?

2. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Min reagerar inte med flip-caset stängt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

3. WebMaximus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skumt, undra om det kanske är något fel på min skärm då som gör den överkänslig...

4. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

På min händer det bara saker om jag håller på att trycka på flipcovern när den är stängd. Så kan tänka mig att det inte är så lämpligt att lägga den i fickan utan att stänga av displayen.

Skyddet ligger ju inte ens mot skärmen utan ligger mot kanterna. Du har inget skärmskydd väl? I så fall kan jag tänka mig det bygger ut så det ligger mot skärmen.

5. WebMaximus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har faktiskt inte tänkt på det men stämmer ju som du säger att "locket" ligger mot kanterna så är väl vid tryck mot locket som det kan hända grejer.

Det jag är mest förvånad över är att det material som är på insidan av fodralet kan få skärmen att reagera och speciellt när man inte ens har aktiverat funktionen för att kunna styra skärmen även med handskar på sig.

6. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Pratar vi om SCR-10 nu?

Nog ligger mitt SCR-10 platt mot skärmen allt. Händer dock inget om jag trycker på det.

7. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ja jag pratar om SCR-10. Tycker det är nån millimeter högre i hörnen. Även utan skyddet är det aningen högre runt om. Händer inte alltid nåt när jag trycker på det men håller jag på ett tag så gör det de till slut.

Last edited: 28 maj 2014
  8. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Köpte ett Rockflip och Nillkin flipcase till min Z1c och på båda dessa kan jag styra skärmen utanpå caset. Stört irriterande, var ju därför jag köpte ett flipcase. Rockflip var mindre känsligt och Nillkin caset var verkligen känsligt så med det på kunde jag tom scrolla mellan hemskärmarna. Lösningen för min del var att montera en tunn filttejp på insidan av locket. Efter det händer det ingenting när jag drar eller trycker på locket.

Trodde dock inte att Sonys egna skulle ha det fenomenet. Tänkte själv skaffa ett sånt om/när jag byter till en Z2

Skickat från Tapatalk 2

9. WebMaximus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej, skumt att de material det är på insidan av skal påverkar skärmen. Tidigare mobiler jag haft har jag aldrig haft det här problemet med vare sig iPhone eller Android.

Undrar även vad inställningen att kunna styra skärmen med handskar på sig är till för ifall insidan på ett fodral påverkar skärmen även utan funktionen aktiverad...