Problem: Volym på ringsignal vid inkommande samtal

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adamantis, 17 jul 2012.

1. Adamantis

Adamantis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vid inkommande samtal har jag problem med att volymen sjunker trots att telefonen ligger på ett bord utan att jag rör vid telefonen. Detta leder ofta till att om jag inte hört ringsignalen på en gång så missar man lätt samtalet istället vilket börjar bli lite jobbigt.

Hittade en tråd om samma problem för HTC Legend, men då löstes det via en systemuppdatering till Froyo (2.2) vilket inte känns så aktuellt för One X.

Så här ser mina normala inställningar ut:

Har märkt att problemet försvinner om jag tar bort "Diskret ringning då samtal besvaras", men då sänks ju inte volymen OM man skulle lyfta telefonen.

Någon annan som upplevt detta problem?

2. TeePee

TeePee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min gissning är att den känner av att den ligger "i det fria" och då inte maxxar volymen, testa lägga ett papper över den så den tror att den ligger i en ficka... ;)

3. Adamantis

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har testat lite olika saker nu. Har man telefonen på högsta ringsignal från början så stiger aldrig volymen mer trots att "Fickläge" är aktiverat. Sätter man den däremot på lägsta volymen så kan "Fickläge" hoppa in och höja ringsignalen lite mer.

Det är dock inte riktigt relaterat till mitt problem. Det som tycks vara problemet här är att jag har "Vibrera" påslaget. Vibrationerna får telefonen att röra på sig när den vibreras mot den hårda ytan och de minimala rörelserna (trots att den bara flyttar sig någon 0,5-1mm per vibrationsrunda) får "Diskret ringning då samtal besvaras" att hoppa igång. Har jag telefonen liggandes på en filt eller handduk så rör inte telefonen på sig trots vibrationerna och ljudnivån sjunker inte.

Känns som att "Diskret ringning då samtal besvaras" är lite väl känsligt inställd om det hoppar igång bara av telefonens egna vibrationer. Då kan man ju knappt ha telefonen i byxficka, jackficka eller väska utan att stå helt still, eftersom minsta minimala rörelse sänker volymen.

4. termostat

termostat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

upplever samma med min one x, och min senstation XE gjorde likadant =/

5. Adamantis

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vilket är konstigt eftersom både diskret ringning och fickläge är aktiverade per default, men ändå gör ju diskret ringning så att fickläget inte fungerar.

Fungerade utmärkt på min gamla HTC Desire, men har varit fler saker som funkat utmärkt på den som däremot strulat på One X.