volym upp och menu knapp funkar inte

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av MartinM, 2 november 2010.

1. MartinM

MartinM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu helt plötsligt har min volym upp och menu knapp slutat fungera samtidigt.

Tänkte detta är en bugg då jag starta om telefonen och de fungerade typ en gång innan de slutar fungera. Har startat om sedan dess o de 2 knapparna har sporadiskt fungera ibland efter omstart några gånger för att sedan sluta fungera

Har inte nött knapparna något märk värt så tror inte jag har pajat dem.
    de ger ingen skillnad om jag trycker dem lite hårdare eller så. så kan utesluta glapp eller liknande.

Någon annan som har samma problem med volym upp och menu?

Jag kör senaste 2.2 uppdateringen. Har även resetat telefonen men problemet kvarstår.

Last edited: 2 november 2010
  2. Janne Jihad

Janne Jihad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Låter tyvärr som typisk fuktskada, men släng in den på reparation så får du veta.

3. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vore skoj att få reda:
    1. är det en fuktskada?
    2. har du doppat telefonen i vatten eller har de lyckats tillverka telefon som inte tål
    att användas och därför bör låsas in i en kassaskåp tillsammans med 1 ton kattsand
    som kan suga åt sig ev fukt.

4. Janne Jihad

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om du inte vill ha en känslig mobil får du gå tillbaka till Ericssons R310, Nokia 3310 eller liknande. Du kan inte få både grym prestation och tolerans mot fukt (precis som all annan elektronik, men det släpar du inte med ute när det regnar).

5. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Då ser jag fram emot framtida varningtexten på samtliga mobiler
    "VARNING! - Denna produkt bör ej användas utomhus eller placeras i fickor."

Utan den varningstexten så får nog tillverkaren stå sitt kast. Bara att kolla på
    USA, där de lärt sig detta och nu klistrar diverse etiketter på det mesta.
    "Varning - Autopilot innebär inte att bilen kör själv" ect.

Visst är det trevligt med produktutveckling, själv minns jag när man kunde ha
    mobiler i fickan utan att de fick "fuktskador", men tiderna förändras. Nu är det en
    låda kattsand för att vara på säkra sidan.

Tänk vad företag kommer undan med mycket, för 5 år sedan fanns inte begreppet
    fuktskada, men så kom det upp ett fall i Plus där Sverker ställde frågan till
    tillverkaren (minns inte om det var Sony Ericsson eller Nokia, eller Siemens)
    när tillverkaren vägrade ge sig så var begreppet myntat och ALLA tog efter detta.

Nåväl, dags att gå hem, bäst att ta på mig plastpåsarna, så mina skosulor inte
    blir smutsiga, för då räknas det väl som "smutsskada" och så kan vi inte ha det.

6. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Volymknapp har jag inte upplevt, men Meny/Tillbaka knapp problem fick jag med förrut och fick skicka in till Anovo. Vet inte vad dom bytte, men nytt IMEI nr fick jag och möjligen kan vara mainboard byte dom har gjort.

Lite långsökt, men testa "tabba"/slå lätt på Meny knappen och se om du får med Meny inställningar. Det är vad jag fick göra för få Meny/Tillbaka knappen att fungera normalt.

7. Janne Jihad

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mja, nu är du ute och cyklar lite. Fuktskada har alltid varit ett bekymmer när det gäller mobiltelefoner. Det enda fallet där det blev någotsånär tveksamt för konsumenterna var just med Ericssons R310 där det faktiskt stod i manualen att man kunde skölja den under rinnande vatten om den var smutsig etc. Annars har det ALLTID varit något som gått utanför garantin, gällde faktiskt t.om de gamla "väskorna" som kom allra först.

Anledningen till att mobiler inte var lika känsliga förr var att de inte var lika avancerade, inte lika mycket som var tvunget att få plats på kretskortet. Mindre som kunde gå sönder, större avstånd mellan lödningarna och större avstånd fukten var tvungen att sprida sig för att skapa kortslutning.

Så, gör ditt val. Spela snake och skicka SMS tryggt och säkert eller ta hand om din telefon och använd dagens teknologi.

När det gäller USA referensen så är den överflödig. Jag antar att du aldrig läst igenom instruktionsboken ordentligt. :)

8. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

*Stänger av sarkasm-snokaren eftersom den ändå inte verkar göra någon nytta*

9. Janne Jihad

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

*Stänger av hjälpmodulen eftersom det verkar vara gnäll som är det främsta målet*