Volymknapparna fungerar inte längre

Discussion in 'U8100/U8110 & U8500' started by vEX, Aug 8, 2010.

1. vEX

vEX Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Märkte för några dagar sen att volymknapparna inte verkar fungera längre. Har inte ens haft telefonen i en månad så jag undrar om det verkligen är hårdvarufel eller om det är något annat som spökar. Finns det något systemtest eller liknande man kan använda för att testa med?

2. lunitic

lunitic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att när du startar den att hålla in POWER KNAPPEN + VOLYM UPP + SVARA KNAPPEN.

Du ska då komma i rescue läget på telefonen.

Om det funkar så vet du att det är något som strular i din telefon, Gör en factory reset isåfall.

/L

D

3. vEX

vEX Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack, dock startar den som vanligt vilket betyder att knapparna har gått sönder. :-/

4. vEX

vEX Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lat som man är så kontaktade jag aldrig Expert, jobbigt att vara utan lur ett tag så jag avvaktade. Idag så kollade jag klockan lite snabbt när telefonen var låst, några minuter senare när jag behövde luren så svarade den inte på några knapptryckningar. Fan, har den gått sönder helt är väl första tanken som slår mig.

Rycker ut batteriet, stoppar in det igen och sparkar igång luren som startar som vanligt. Får mata in pinkod och låsa upp luren, testar att knapparna fungerar utan problem.. och volymknapparna har också gått igång igen! Så nu fungerar allt som det ska, vilket verkar betyda att något nollställdes när batteriet åkte som gjorde att volymknapparna gick igång igen. Så ifall någon annan får problem med att knapparna inte svarar längre, prova rycka batteriet och se om det löser sig själv.