Volymknappen håller på att lossna!

Diskussion i 'Desire HD' startad av PickOwned, 22 jan 2012.

1. PickOwned

PickOwned Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    För några veckor sedan så började min DHD strula. Volym knappen på sidan "fastnade". Så fort telefonen var aktiv så sänktes mobilen till vibration, och ni vet säker att om man håller intryckt knappen så vibrerar den ända tills man släpper knappen. Som ni säkert förstår så vibrerade den hela tiden så fort du försökte använda den + bilden på vibration täckte en bra bit av skärmen.

Men tillslut lyckades jag få bort den där ifrån, genom att rycka lite lätt i nedre delen.

Efter någon vecka, (utan några problem innan) så håller nedre delen av knappen att lossna. Man kan helt dra den nedre delen utanför skalet. Men delen där uppe sitter fortfarande fast. Så att knappen inte ramlar av.

Finns det någon lösning på det här? Garantin på 1 år gick precis ut i slutet av december och såklart med min otur så händer det här ungefär en vecka efter :mad:. Någon som haft liknande erfarenheter?
    All hjälp uppskattas!

2. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

meddela HTC support på deras chat. De brukar vara hjälpsamma.

3. Grebdroid

Grebdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    5.0 stock LRX21O
    Info:
    Apex Launcher
    Jag kontaktade deras support om det här och då var jag tvungen att skicka in min telefon, vilket inte är ett alternativ för mig då jag inte har någon backup-telefon.

4. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Beställ en ny knapp.
    Sen måste du iofs ta isär telefonen, men det ska inte vara några problem.
    Det räcker med att lossa metallhöljet för att byta ut knappen.

Knapp: http://www.ebay.co.uk/itm/Original-...K_Replacement_Parts_Tools&hash=item43acd9c7ef
    Video: http://www.youtube.com/watch?v=JfatoeWbMRk

Bör räcka att följa videon till 3 minuters sträcket. Jag har inte gjort detta själv någon gång, Vet ej heller om knappen är identiskt med den som sitter på telefonen. Men det är en utbytesdel till HD. Så allt skall förmodligen passa.

Edit: Har kollet lite på min knapp, Som också skulle behöva bytas, och den verkar inte 100% identisk, men väldigt nära. så varken funktion eller design bör vara påverkad.

Last edited: 31 jan 2012
  5. Koolio

Koolio Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min volym knapp ramlade av igår men jag tejpade den på plats. Den funkar utmärkt förutom att det är riktigt fult med en tejpad lur.

6. afrodroid

afrodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

min volymknapp strular den med, inte lossnat men kan ta upp emot 10-15 knapptryck innan den reagerar och volymen justeras, dock bara när man skall sänka, höja funkar bra. Löste det genom att tanka en widget som låter mig höja och sänka media resp ringvolym på min home-screen. Känns ovärt att lämna in mobilen då man blir utan den några veckor, speciellt med tanke på att det finns widgets som löser problemet!

7. Hotas

Hotas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Löste också genom widget :) när man ska in i recovery så fungerar flickvännens hårnålar utmärkt :)

Sent from my Desire HD with tapatalk and CM7.1

8. androidfeber

androidfeber Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Även min volymknapp strular. Man måste trycka ganska hårt för att höja volymen.. Det jag gör är att sänka en gång och sedan justera genom touchskärmen

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk

9. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    445

MINA ENHETER

Exakt samma problem, dock tycker inte Anovo att det är något fel ock skickade tillbaka telefonen utan åtgärd. Så det måste vara per design det ska vara så :money:

10. afrodroid

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Edit: Idag skulle jag ha loss batteriluckan och då såg jag att volymknappen satt mkt löst, kunde dra loss den mkt lätt, fick bli att gå bort och lämna in den till tre för reparation hos anovo, jävla surt att vara utan mobilen några veckor men som tur är har man sin pad så man är inte helt android-lös.

11. PickOwned

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för alla tips :D Men eftersom garantin är slut så kommer inte anovo ta hand om telefonen, och vill inte pröjsa de för att laga + bli utan telefon i 2 veckor (minst).

Men jag tänkte på en sak (kanske inte funkar, men ska iaf fråga) plastbiten som ramlat av, har ju två piggar som når in för att trycka på + och - volym. om man sätter lite super lim i mitten och trycker dit den. För vad jag har förstått under tiden min knapp inte suttit där så finns det ingen funktion i mitten. En skiss på hur det ser ut under knappen -> |(+)|-x-|(-)|. så om man lägger limmet där x är i min snygga skiss, så borde väll inget påverka telefonen? Va tror ni, kan det vara ett eget hemma bygge? Kan de funka eller kommer det bli en katastrof .)?
    Alla idéer är välkomna :D!!!!

12. modstar

modstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Bara att testa ?:) Så vi andra kanske kan göra likadant ;)

13. PickOwned

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De är ju just det som är problemet, man vill ju inte vara först om det misslyckas och slutar illa :P, men samtidigt vill man vara först om det fungerar. För då har man en fungerande mobil igen:)

För jag börjar bli j***igt trött på knappen, ramlar ur hela tiden-.-

14. genma

genma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem förut fast jag beställde en ny knapp på ebay och bytte själv, var inte allt förmycket jobb. Eftersom att jag inte ville skicka in den, hade säkert fått betala för det ändå :P satte även lite dubbelhäftande tejp på baksidan utav knappen, så nu sitter den bättre än förut tom!
    http://www.youtube.com/watch?v=JfatoeWbMRk

15. afrodroid

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har nu skickat in min mobil till anovo och fått sms om att garantin ej täcker skadan och att de fått in en prisoffert till butiken för reparationen.

Men inte fan tänker jag betala en enda krona, jag har ju för fan reklamationsrätt i upp till tre år och tänker givetvis använda detta. Inte fan tänker jag acceptera att en mobil för 5k ramlar sönder innan man ens haft den ett år och att de sedan är fräcka nog att vilja ha betalt för att laga skiten är ju oacceptabelt!

16. afrodroid

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Var precis iväg och fick reda på att anovo ville ha 750 kr för att byta knappfanskapet, bad dem istället ta tillbaka mobilen från anovo så skall jag reklamera mobilen när den kmr tillbaks istället.

17. androidfeber

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Har även jag problem med volymknapp.. Den sitter fast men volym+ är trög och funkar endast när man trycker extra hårt...

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk

18. PickOwned

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Meddela gärna hur det går sen! om de godkänner en reklamation och gärna vart du köpt den! :) kanske blir en reklamation här också. En telefon som kostade runt 5500:- när den kom ut borde hålla lite längre än 1 år innan den ramlar ihop.

19. androidfeber

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Om jag minns rätt så är det 2 års garanti på HTC Desire HD?

20. androidfeber

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Men är det ett garantiärende om man behöver trycka hårt på volymknappen för att volymen ska höjas?