Voodoo vs. SpeedMod

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Remain, 24 dec 2010.

1. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hallå!

Jag har försökt sökt här och XDA om vilken kernel som är mest lämplig.
    Jag kör för närvarande Darky´s V6 med integrerad Voodoo, men jag saknar att jag inte kan använda BLN. Är väldigt sugen på att byta ut voodoo mot speedmod. (?) Frågan lyder:

Är speedmod bäst avsedd för Doc´s romar å voodoo för Darky´s romar!?

Vilken rom ska man egentligen satsa på?

Om voodoo står det inte så mycket, mer än Voodoo Lagfix ON/OFF.
    Medan om SpeedMod är det 10k, 11K, 12K å via det mesta!

Detta är en djungel för mig!

2. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Jag andvänder personligen SpeedMod på min och har haft Voodoo tidigare, måste säga att jag föredrar Speedmoden, snabb som attan hela tiden och har aldrig haft problem med den.
    Dessutom så gillar jag BLN stödet man får, mycket användbart.

När det gäller Voodoo så var den snabbt i början men med tiden så segade den ihop så man bytte snabbt efter det.

3. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ok tack för tipset! Ska prova å byta kernel få se vad som händer! Ja jag vill också ha BLN!!!
    Jag upplevde dock att när jag körde speedmodd, så segade det ihop efter ett tag. Eller jag kanske bara inbillade mig. (?)

4. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Har haft Speedmod ett längre tid nu snart 2månader och under tiden laddat ner mängder med appar, slängt in diverse film/foto/musik och har inte upplevt nån lag sen dag ett efter att jag bytte kernel, går som raketen som sagt men prova att lägga in den senaste Speedmod kerneln så ska det funka ska du se.

Angående BLN så ladda ner appen som finns till den mycket andvändbart när man vill finjustera direkt utan att behöva gå in på Recovery.

5. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Har inte haft några problem med voodoo kanske beror på att man dragit in ny rom varje dag :P .min erfarenhet fram tills 2.2.1 dök up är att speedmode vart snabbare nu har jag dock inte testat de nya SM men de känns som att de inte är lika optimerade som innan jpu dök upp men det beror väl mest på att samsung inte släppt källkoderna för 2.2.1 det samma gäller nog voodoo. Får jag tillbaka min laotop idag ska jag testa dra in SM och jämföra.

Edit: behövs ingen voodoo och sm till fw's efter jpu, kolla precis och glömt aktivera voodoo efter inst darkys 7.0 för någon dag sedan och telefonen flyger fram i vilketfall som helst trots att jag använder telefonen tungt just nu då min laptop är på lagning.

Last edited: 25 dec 2010
  6. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vad är BLN?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

7. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

BackLightNotification, vid sms så lyses knapparna upp...

8. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

kan man använda "voodoo control app" om man kör Darky's med speedmod?

9. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Ja de flesta populära kernels har implementerat stöd för den.

10. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mitt tips är att prova nyaste Darky (för närvarande är det 9.3 Alpha. För den senaste stabila versionen så är det 9.2 som gäller.) Till denna rom kommer ett mycket fiffigt system där du laddar ner Darky's egna app, med denne kan du sen ställa in vilken kernel du vill ha plus massa annat användbart.

Personligen kör jag med senaste Speedmod den är enligt mig den bästa ute nu, den har voodoo sound v4 intregrerat och allt så det är bara att tuta o köra. Hur som helst känns det högst aktuellt för dig att uppgradera din Darky rom då väldigt mycket har hänt sedan v6. Har du fler frågor hänger jag oftast i Darky-tråden. eller PM:a mej.
    :)

11. worldwide

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hur STOR skillnad är det mellan voodoo och speedmod? Jag har hört att speedmod har mycket bättre batteri... vad mer är skillnaden?

12. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har haft båda till och från men de senaste veckorna har jag testat de senate Speedmod- och Voodoo-kärnorna och, till skillnad från mina tidigare upplevelser i 2.2 (har 2.2.1 nu), var Speedmod märkbart sämre. Den hade sämre flyt än Voodoo och 2.2.1 stock så nu kör jag Voodoo framför den.

Jag körde som sagt Speedmod i 2.2 men av det jag upplevt av deras tre senaste versioner får de rycka upp sig märkbart om jag ska fundera på den kärnan igen.

Vad gäller batteriet är det svårt att säga bland de senare då jag inte hade båda under lång tid men av det jag testade med 4-5 dagar med varje kände jag snarare att Speedmod hade sämre batteritid än jag hade med Voodoo eller stock. Har nog heller aldrig upplevt Speedmod som bra på just batteritiden, även under den tiden när jag körde det i 2-3 månader.

13. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Med speedmod så har jag sjukt bra batteritid

14. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

samma här, många som klagar på batteritiden har aldrig ens övervägt att wipa batt statsen. Det är ju klart att ens batteri visar fel om det inte är synkat rätt. Som sagt, du kan få riktigt skaplig batteritid med speedmod.

15. worldwide

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

För gaming, är speedmod eller voodoo lämpligt?

16. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Vad står BLN stöd för ?

17. Nithol

Nithol Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

BLN står för BackLightNotification vilket innebär att när du får sms/mms eller missade samtal så lyser led knapparna (meny och bak) upp alternativt blinkar.

18. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Va? Blinkar? Är det någon som fått till blinkning?
    När jag frågade utvecklaren av BLN sade han att det var på tok för bökigt att fixa för att han ens skulle börja fundera på det.

19. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Det fixade han för ett bra tag sen men du behöver BLN control app pro

Last edited: 13 feb 2011
    elof gillar detta.
  20. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Man behöver inte rensa batteristatsen, det löser sig ändå. Jag brukade göra det men den kalibrerar sig ändå efter några laddningar. Man behöver bara rensa om man märker något uppenbart problem.

Med Voodoo och 2.2.1 har jag klarat mig 4 dygn med lätt användning (lite samtal, lite surf och en del SMS) medan jag inte kan minnas att jag klarade mig över 3 dygn med Speedmod (varesig 2.2 eller 2.2.1). Väldigt ovetenskapligt testat eftersom jag bara tittar hur långt jag klarat mig när jag laddar telefonen men Speedmod har jag använt mycket längre än Voodoo så det känns osannolikt att den inte haft chansen med liknande användningscykler.