Problem: Vpn android tv

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Olaoma, 28 okt 2019.

1. Olaoma

Olaoma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Tja!

Jag använder mullvads vpn tjänst. Men jag kan inte ladda hem konfigurationen på deras hemsida till min Mi Box S 4K? Det står att apparaten inte stödjer det? Går det inte att använda deras tjänst på Android tv boxar? Hade uppskattats starkt om någon skulle kunna hjälpa mig med detta.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 847
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du gjort som beskrivet här? Configuring OpenVPN / NordVPN on Nvidia Shield TV / Android TV using Native TV Application

Du behöver installera OpenVPN-klienten först om du skall kunna ladda in några konfigurationsfiler. Det går inte som standard.

Om du har exempelvis en ASUS-router kan du installera Merlin Firmware och sedan välja i routern vilka klienter som skall ansluta bakom VPN. Egentligen är detta en bättre och mer pålitlig lösning, men lite mer komplicerad att konfigurera.

3. Olaoma

Olaoma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Tack! Jag har missat den guiden. Jag får leta upp en gammal hårddisk så att jag kan ladda hem konfigurationen.

bernard gillar detta.
  4. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 776
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Sedan så skulle jag nog inte sätta VPN direkt på TV, utan snare i routern om det är en stabil VPN vill säga, på det sättet sätter du samtliga enheter under VPN, även mobiler och liknade som ansluts till ditt trådlösa eller RJ45 till routern.

Detta är också en riktig bra lösning för lösa problemet med VPN tjänster som tillåter endast begränsad antal enheter och vara ansluten som öppna anslutningar samtidigt.

Dessutom är det inte svårt och stänga av VPN i routern när man vill vara oskyddad, dessutom har de flesta routarna stöd för VPN, samt mobil app där man kan slå på VPN och slå av den också på distans.

Slutligen behöver man som aldrig tänka på lägga till VPN uppgifterna igen för det är bra mycket större chans att man återställer en TV, mobil eller ominstallera en dator, än vad det är och att reseta inställningarna på en router.

Själv har man drygt 10 st VPN profiler i min router så går snabbt växla mellan profilerna av den VPN man vill ha.