VPN Kryptering för telefoni/sms ???

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 2 maj 2011.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 344
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Antal VPN tjänster för telefoni har som bekant blomstrat de senaste åren, att använda VPN för att kryptera internet anslutningen funkar idag mycket bra och utan någon betydande prestandaförlust.

Men jag undrar, när ska liknande tjänster komma för att kryptera telefonin också ? alltså samtal och sms/mms också ?

Jag vet att det går att ringa krypterat om BÅDA har en viss APP installerat, men detta är inten lösningen jag söker. Utan att hela tiden vara uppkopplad till en mellanhand som med en VPN service vore det bästa. För som det är nu är våra telefoner som en personlig spårsändare som vi har med oss överallt..alla våra steg övervakas och operatören kan se exakt vart jag har varit dom senaste åren t.e.x...

Kontantkort, javisst har du kontant kort kan du vara anonym för ett tag, men precis som på datorn med MAC numret så kan du inte på telefonen heller komma ifrån IMEI numret (International Mobile Equipment Identity).

Ska man bli anonym på riktigt är den enda lösningen att ha en mellanhand och att kryptera alla trafik. Detta förutsätter ju att man litar på mellanhanden till 100% dock...och att dom inte ger ut loggar/samtal osv.

2. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Det du behöver är en IP-telefonitjänst med stöd för SMS, MMS och kryptering, alt använd tredjeparts VPN.

3. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vilket ändå bara skyddar fram till dess det lämnar internet och går över till det vanliga telefon nätet

4. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Jag tror det var det blackstar efterfrågade, att ringa det vanliga telefonnätet via en mellanhand.

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Skype har krypterad trafik vad jag vet.