VPN och RDP i X10?

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by kanelkaka, Apr 5, 2010.

1. kanelkaka

kanelkaka Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag testade X10 i SE's flash applikation så gick jag in på settings-> wireless controls och såg att det fanns en meny med VPN settings.
    Nu är frågan vad detta innebär och vad det är för funktionalitet, hittar inget i användarhandboken som fanns på SE's hemsida.
    Någon som redan köpt en telefon som vet mer om detta?

Är av intresse då vi har Cisco VPN och man skulle vilja kunna ansluta via VPN för att köra Remote desktop och administrera servrar när man har jour. Någon som har provat något bra program för att köra RDP mot windows servrar?

EDIT, om det inte finns inbyggt i SE's add-ons för android kanske det finns någon App för VPN-anslutningar på Market?
    Kanske skulle haft tråden i forumet för Android allmänt istället då det gärna får finnas denna funktionalitet på HTC Desire istället!

Mvh Erik

Last edited: Apr 5, 2010
  2. zpo685d

zpo685d Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

VPN och RDP

Har testat den inbyggda VPN funktionen och den kopplade upp sig hur fint som helst mot Ciscos SSL VPN. Däremot är det inte stöd för att köra Ciscos klient på X10: an. Sök på market på just vpn och rdp så hittar du några alternativ. Rekommenderar också programmet Ping somär ganska exakt vad det låter som.

I det fall du kan nöja dig med att kunna köra RDP mot ett mindre antal olika datorer (3) så är PhonemyPC sanslöst enkelt och smidigt, men kräver å andra sidan lokala installationerpå de datorer du vill köra RDP mot.

Good luck!

3. kanelkaka

kanelkaka Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för infon, i dagsläget krävs en vpn-klient på PC'n så blir kanske problem om de inte finns någon bra vpn-klient på market som kan fixa det. Får söka vidare!