VPN -tjänst/annan lösning för US-only tjänster Google eBookstore, Voice etc

Diskussion i 'Allmänt' startad av Love, 18 feb 2011.

1. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Som så många andra här är jag mkt irriterad på att många av googles bästa tjänster bara fungerar i USA. Dags att göra något åt saken. Hur går man runt regionsspärren på bästa sätt? Vissa säger att Amerikanskt Sim räcker för att komma in på t ex google ebookstore, kan någon bekräfta det? Den svenska versionen är ju direkt pinsam, varför har vi inte ens tillgång till copyright-fritt material?

Eller finns det någon VPN-tjänst som fungerar bra? Om man har ett sim från ett land och ett ip från ett annat, vilket av länderna tror Google att man är i?

Jag har hittills bara lattjat lite med laptopen med en VPN-tjänst som heter Hotspot Shield. När jag kollar min ip ser det ut som jag är i USA och jag kan använda andra US-only tjänster som Hulu, men både Google Voice och Google Ebookstore tror att jag är i Sverige (vilket inte heller är sant då jag är ute och reser). Någon som förstår detta? Vill helst inte roota. Har just nu en Nexus 1 men detta gäller även för Honeycombtablett som jag kommer köpa i framtiden (samt även min windows 7 -laptop även om det kanske är lite offtopic)

2. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag har som du testat Hotspot Shield och det fungerar även i ebook store för mig. Men jag har läst att man behöver ett amerikanskt betalkort för att kunna köpa, så även om man kan lura Google att datorn är i USA kan man kanske inte köpa böcker därifrån.

3. myspeter

myspeter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag petade in ett amerikanskt SIM och ladda ner Google books

4. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok soft! Simvarianten verkar ju lättast, nån som vet något bra sätt att få tag på ett amerikanskt sim utan att åka dit?

Japp, jag vet att man behöver ett amerikanskt betalkort, men finns virtuella kort där man väljer adress själv (fast blir ju lite dyrare förstås).

Men hur i h-e kunde google fatta att jag inte var i USA trots att jag använde Hotspotshield och testade att IP-nummret var amerikanskt + att det funkade för Hulu? Måste jag ändra någon inställning på googlekontot?