Problem: Waiting for device (CMD/Fastboot)

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av SuperSverker, 6 jun 2012.

1. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Har letat runt på nätet men inte riktigt hittat en lösning som funkat för mig så testar här.

1. jag kommer inte in på recovery, som kunnat lösas innan enkelt genom "Fastboot erase cache".
    2. Jag kan inte använda kommandon.
    Dvs, om jag ska t.ex flasha en ny boot.img ("Fastboot flash boot boot.img"), så står den bara och tuggar vid "Waiting for Device"?
    Kvittar vilket kommando jag använder (flasha boot/recovery, eller erase cache.

Jag fattar inte riktigt varför det inte fungerar, då det funkade perfekt för några dagar sedan då jag la in CM9 014 :)

--------------------------
    Lösning:
    (Som var förbannat enkel -.-)

Installerade HTC Sync (Som jag inte haft innan?), och efter detta så fungerade allt perfekt!

Mvh

Last edited: 6 jun 2012
  2. rolle_84

rolle_84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag hade det problemet när jag låste upp bootloadern.
    visade sig att jag missade drivrutinerna, satt inte vid den datorn jag brukar sitta :)
    Men installerade allt på burken sen funkade det fint. kan det vara det som strular för dig också? :)

3. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jupp :)
    Löste det bara genom att installera HTC Sync :)

Men jag tycker det var lite skumt, körde W8 RP tidigare, och hade inte HTC-sync inne, men det funkade ändå..
    Först när jag bytte till W7 som jag behövde det igen :S