Way out west 2011

Diskussion i 'Off Topic' startad av Zooklubba, 12 aug 2011.

1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Är det några som ska på way out west här i forumet?

Skippar förklaringen till festivalen eller snarare en beskrivning för den kan ni läsa lite om på 11-13 augusti 2011 i Göteborg | Way Out West De har även en ganska trevlig app.

För er som inte kommer så tänkte jag skriva lite rader då och då under dagarna som festivalerna sker. Detta då jag har presspass och planerna är att det ska vara lite blandade bilder och lite olika texter.

Var på BrewHouse igår och tittade på Twinflower Band, Nina Natri och Those Dancing days. Tyckte mest om Twinflower och Those dancing days.

Twinflower tyckte jag var ett väldigt bra sätt att starta kvällen. Ett ganska soft band som spelade sköna låtar. Tjejbandet Those dancing days hade mer snabbhet i sitt sound och det var ypperligt senare på kvällen.

Tog tyvärr inga bilder idag men idag blir det annat!

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Fredagen börjades för egen del lite senare då jag hade jobb. Kom till området strax efter 15 när Avett brothers hade börjat.

Vädret var helt underbart och The Avett Brothers kan klart rekommenderas. Det var en hel perfekt början på en festival av det här stuket. Mitt i stan när solen skiner. Hörde Christian Kjellvander hemifrån en vän och surar lite över att jag missade honom. Men The Avett Brothers var Fredagens supernapp! Bottenappet kommer lite senare.

Efter det såg vi på Janelle som var helt godkänd. Tyckte inte det var alltför intressant så då spenderades lite mer tid att ta sig en titt i området som var fyllt med olika matställen, behövs med så många gäster. Det blev ändå väldigt lång kö till diverse maträtter när det kom till middagstid.

Sedan var det dags för det stora dragplåstret enligt mig själv, nämligen The Hives! Kan kännas som lite tråkigt att de spelade mitt på dagen men ändå en väldigt bra konsert. Fick en hyffsad bra plats i publiken och tog väldigt många bra bilder. Dessa kommer att komma upp senare i veckan. The Hives vet ju de flesta om och de flesta tycks tycka om de.

Robyn och Fleet foxes tittade jag på och vilade mig i solen, inte så mycket att säga om dessa.

Har inte tid att skriva mer nu men skriver senare. Bjuder på två bilder från Lördagens Kanye West och Pulp.

Länkar till bilder i tråden
    Avett Brothers och The Hives

Last edited: 15 aug 2011
  3. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag antar att du är rätt lång eftersom du tar foton över alla andra. :P

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Jag är ca 188cm lång. Höll kameran ovanför mig själv en del. Då jag hade presspass fick jag även ta med större objektiv än 50mm, något många utan ändå inte följde så tur för dem att de kom in.

Är på jobbet så kan inte skriva så mycket mer men jag bjuder på några snabba bilder från Avett Brothers och The Hives.

Har en del att gå igenom men ikväll kommer det nog lite mer text och även flera bilder från The Hives, Robyn och Thåström.
    Prince fick man inte fotografera.