Webbaserad Battlefield 3 Mobile Server Admin

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av RickardP, 9 nov 2011.

1. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag och mina kompisar jag spelar med har en egen Battlefield 3 server men problemet är att programen som finns är inget vidare, både ger för mycket rättigheter och även för krångliga för normal användare att kicka folk mm.

Så jag har skapat ett mobilt webinterface för vår server och tänkte nu dela med mig av det.

Det är webbaserat så kan användas av både Android och iOS mobiler.

Dock krävs det en installation av program på en dator eller server och öppna up valfri port som sedan alla kompisar kopplar up sig mot med sina mobila webbläsare.

För mer information gå in på Battlefield 3 Mobile Server Admin - Welcome

Här är 2 screenshot på hur det ser ut idag:

Några funderingar eller idèer så fråga gärna här, då detta blir ren svenska, övriga ställen jag på sidan, github osv blir engelska.

2. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Snyggt jobbat! Jag ska försöka att sprida detta till PC-spelande vänner som kan tänkas ha en egen server uppe. :-)

3. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tackar! Jao, jag antar att det är främst PC spelande

4. jonathanwong

jonathanwong Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om man inte kör en server hemma? skulle vara nice ifall det även fungerade på servrar som man betalar för :) Eftersom det finns rcons för desssa, borde det väl gå att fixa för en mobil app med? eller är jag helt ute och cyklar? ^^

5. ninetwozero

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Om jag förstått rätt så krävs det att du har möjlighet att installera ett program på din server. :)

6. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Så här fungerar det, du installerar en windows application på din dator eller valfri windows baserad dator eller server, för att alla clan medlemmar etc ska komma åt det behövs en port vara öppen utåt och alla behöver ditt internet ip + vilken port.

Så slår dem in på sina mobila webläsare http://dator-ip:webservice-porten

Varför det inte är en vanlig Android app är för att jag är den enda av mina BF3 polare som har Android i stort sätt i alla fall, resten har iOS så blev webbaserat.

Och då RCON kräver socket connection med event och trådbaserat kan jag inte göra en online tjänst (i alla fall inte vad jag kommit på ännu) där du kan knappa in alla dina uppgifter.

Men lär man sig RCON protokollet så kan man säkert göra en vanlig android app för detta, men jag har inte helt satt mig in i RCON protokollet ännu i alla fall, utan kör en .net library som sköter basic sakerna när det gäller RCON.

7. Syrligt

Syrligt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sweet!

8. agneos

agneos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lite off topic men jag undrar att när man chattar via wordfeud är det också via webb server för där kan man chatta med ios och android andvändare!!??

9. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det beror på att dem har en backend server som sköter det mesta. Men dem har native appar på både iOS och Android.

Det passar inte in på detta projekt, men jag har några idèer pågång som kommer göra det lättare att använda mobila webbgränssnittet.

Men kommer nog dröja lite då jag anser nuvarande sätt fungerar fast kanske inte så användarvänligt.

10. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

11. ninetwozero

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

12. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nerstängd, blir inget då det finns för bra konkurrenter som inte kan matchas av webbaserad variant.