Fråga: Webhallen - Skärmlyft - Reklamation

Discussion in 'Google Nexus' started by anticimex, Nov 23, 2012.

1. anticimex

anticimex Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Köpte en 32GB på webhallen för en vecka sen.
    Upptäckte nu att plattan har ett litet skärmlyft/glassläpp.
    Det kanske är 0.25-0.5mm.

Hade läst mycket om plattan innan jag köpte den, och vet att det här är ett vanligt förekommande problem. Men jag märkte faktiskt inte av det förrän jag såg en bild på skärmlyft på ett annat forum och sen kontrollerade min platta väldigt noggrant.

Det jag undrar är:
    -Hur mycket krävs för att man ska få byta ut plattan eller få skicka in plattan på service. Räcker detta för att byta ut den?
    -Hur är Webhallen med reklamationer? Lätt att byta ut eller kommer de att krångla?
    -Kommer skärmlyftet att bli värre med tiden? Kommer det leda till andra problem?

mvh/A

2. Acentren

Acentren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör en DOA så snabbt du kan, brukar gå att göra inom en vecka eller lite längre :)

anticimex likes this.
  3. anticimex

MINA ENHETER

tror du att jag får byta ut den, eller kommer den skickas på lagning?

4. cyprox

cyprox Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du är snabb kan du få den utbytt som en DOA, då får du en ny. Man brukar ha en vecka eller två på sig efter det så skickas den in på reparation, det skiljer mellan tillverkare hur lång DOA period dom har så mitt tips är att snacka med webhallen så snart som möjligt. Det är inte webhallen som bestämmer DOA perioden utan tillverkaren

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

anticimex likes this.
  5. InfectedSoap

InfectedSoap Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte min Nexus 7 32GB på Webhallen i fredags men ska åka dit imorgon och höra vad de säger om DOA. Min har skärmlyft nere i högra hörnet med lightleak. Den har även lim som runnit ut över metallisten i samma hörn. Limmet går absolut inte att få bort och trycker man där limmet verkar ha kommit ifrån så försvinner lightleaken. Borde räcka för en DOA tycker man.

Edit: Den har en fast röd pixel i övre vänstra hörnet också

Last edited: Nov 25, 2012
  6. anticimex

MINA ENHETER

Dina fel låter lite allvarligare. Det är lite det jag är rädd för också, att jag ska få byta till något ex som har värre problem.

7. Acentren

Acentren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

In med den bara, av egna erfarenheter från både webbhallen och inet så är de inte särskilt griniga med sånt här, de vet att om kunden går därifrån nöjd så handlar kunden där igen. Så det dom förlorar på att köra en DOA på din enhet tar de igen på att du sprider bra rykten om deras butik samt att du handlar där igen :)

8. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag skulle hämta ut min N7 på webhallen så frågade jag om villkoren, just med tanke på att N7 är en platta med historia av kvalitetsproblem. De svarade då att vid inlämning inom en vecka, får man en ny. Efter en vecka blir det service. När det gäller garantin så svarade de att det är en bedömningfråga, så man kan komma i ett läge att något som man själv bedömer vara ett fel bedömer de på ett annat sätt. Hoppas att de visar sig från sin generösa sida när du lämnar in din platta. Lycka till!

Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2

9. InfectedSoap

InfectedSoap Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

På väg hem nu med en ny platta. Fick byta ut den utan några problem som helst. Det roliga var att de sa att de sa att de hade fått in rätt många DOA idag med liknande problem så det kan ju ha varit en dålig batch men de sa också att om det var problem med den nya så kunde jag bara komma och byta ut den med.

Edit: Hemma med den nu och den verkar vara helt felfri. Inga konstiga pixlar, ingen backlight bleed, inget lim över listen och inget skärmlyft. Tror dock att jag fick en nyare batch för skydsplasten runt Nexusen hade lite annorlunda NFC tryck jämfört med den andra.

Last edited: Nov 25, 2012
  10. anticimex

MINA ENHETER

Jag var inne idag, och fick byta utan några problem. Köpte förra lördagen och fick byta idag (söndag).

11. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tänkte bara flika in med att jag var på inet och DOA min också. Dom berättade att ASUS har en 7 dagars DOA tid. Vilket betyder att om du tar 8 dagar på dig att rapportera en DOA = Skicka iväg. Annars byts den över disk. Så var snabba folk med att DOA. :)

De är synd dock att ASUS ska ha så mycket kvalitetsproblem.

12. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja kvalitetsproblemen med dessa plattor har varit stora! Tror dom fixat till det mesta nu dock även om skärmlyft problemet fortfarande existerar. Jag var en av dom som köpte en importerad platta av Bazula. Köpte min av Bazula i Augusti och sedan dess har jag gått igenom 6st plattor med defekter av olika slag. Mestadels skärmlyft och knakande glas. Min sjunde Nexus 7:a som jag fick i förra veckan är dock perfekt :)

Diggar denna platta som fan! Men Asus borde verkligen se över sina kvalitetskontroller! Bazula har varit extremt hjälpsamma i denna process och kan rekommendera dom starkt!

Mvh Jimmy