Webläsare till SGS2?

Diskussion i 'Applikationer' startad av sigge_3, 9 dec 2011.

1. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Letar efter en bra webläsare till min SGS2 då jag inte tycker "stock"-versionen håller måttet riktigt.

Det jag eftersöker är en läsare som klarar flera fönster som är lätta att byta mellan, lätt att navigera i utan allt för många inställningar.

Har tittat lite på Opera och Dolphin och tycker väl att Opera har lite lättare utseende.

Så, vilken ska jag välja?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. nza

nza Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    421
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Jag kör med Maxthon Mobile Browser på min O3D och helt ärligt så har jag svårt att gå över till någon annan läsare. Flikar finns överst, smidigt att byta sida.
    En annan, stark fördel med Maxthon är att man kan köra privat surfning, inge historik sparas mao. I like! Testa själv ska du se!

3. Anders1

Anders1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Boat Browser är också riktigt bra, värd att testa!

4. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste säga att jag är positivt överraskad. visst, där är lite att tänka på och lära sig men som sagt, ser positivt ut... det jag reagerade mest på var hur snabb den var :P

så, tack för tipset!

5. jaegermeistr

jaegermeistr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Opera är galet smooth och snabb. Riktigt nöjd sen jag slängde in den!

6. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag kör med Firefox Mobile :)

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Jag gillar Dolphin HD, testade Opera bara för att jag läste om den nu men
    det är något med den jag inte gillar. Har testat Opera flera gånger nu men det slutar allafall med en avinstallation och jag går tillbaka till stock browsern eller Dolphin HD

8. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag gillar interfacet i Dolphin HD allra bäst, men tyvärr så tycker jag den misslyckas på flera sidor oftare än vanliga browsers. Tex google image funkar inte på den, eller prisjakt, eller andra siter som har flera "lager"(tex io9).

Opera Mini är klart snabbast och bäst flyt i, men den är inte heller optimerad för alla siter.

Opera Mobile är lite segare, men den fungerar däremot utmärkt på siter som prisjakt och google images.

Testade Maxthon efter tips i denna tråden(aldrig hört talas om innan) och den var ju riktigt bra! Inte lika smidigt interface som Dolphin, men jag gillar hur gestures funkar(omständigare i dolphin då man måste aktivera den för varje gång man använder den) och den var snabb och flesta siter funkade.

Tycker alla browsers jag testar har sina styrkor och svagheter, men än så länge använder jag oftast dolphin, även om det är den minst stabila browsern(klarar minst sidor), men interfacet är lysande.

Annars är ju stock browsern riktigt bra om det inte vore för en sak, VARFÖR HAR DEN INTE TABBAR? Helt sanslöst att de handikappad den så. 3-4 klick för att komma åt den tabben man vill ha är oförsvarligt.

9. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: