Webradioproblem

Diskussion i 'Frågor och support' startad av PLTS, 29 mar 2011.

1. PLTS

PLTS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Ny här på forumet och jag har liten fråga.

Det är så att vi skaffat trådlöst på jobbet för att kunna lyssna på webradio osv.
    Jag har en HTC Desire men tyvärr har jag problem då jag kör webradio ( bandit rock, rockklassiker m.m) att det hoppar hur som helst. jag kan få höra samma reklam 5 gånger, dom kan börja prata mitt i låtarna och låtarna kan hålla på i 10 minuter för att dom bara hoppar tillbaka några minuter och spelar samma igen.
    Ibland kan det gå 2 minuter som det är helt normalt sen kan det börja om igen att hoppa fram och tillbaka.Har även provat med P3 dokumentär och det funkar mkt bättre men då stannar programmet efter några minuter men där verkar det som att de är nått galet med appen när man läser om den.
    Är det någon som kan ha nån ide vad det kan vara för fel?

De övriga på jobbet som lyssnar på webradio har samtliga Iphone 4 och dom har inte knappt haft nått avbrott alls på webradion. Jag har provat köra med spotify ( online ) och de är inga problem alls och surfa går bra det också.

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

har lastat hem appen Bandit Rock Stockholm,har inget problem med min Htc Desire Hd.Prova och gå in i meny,inställninger trådlöst och nätverk,mobila nätverk och till sist nätverksläge ställ in på WCDMA Only när du spelar nätradio