Det verkar som några tyskar kommer att släppa en surfplatta med möjlighet att installera Android Apps. Vad tror ni? http://www.wepad.mobi/en http://www.idg.se/2.1085/1.304273/wepad-ar-androidtablet-med-monsterskarm
Jag sitter och blir mer och mer sugen på en iPad så jag måste försöka hitta andra alternativ så jag inte blir en Apple innehavare igen. Den här surfplattan verkar vara ett bra alternativ förutom batteritiden. Den 12/4 kommer mer info om pris och säljstart.
För att man vill ha en teknisk produkt som garanterat fungerar absolut idiotsäkert oavsett tidigare kunskaper i felsökning och svordomar? Lite det som är Apples grej, teknik som fungerar Jag skulle också mycket väl kunna tänka mig en iPad, faktum är att jag nog förmodligen gör bäst i att gömma kreditkort och spärra mot nya banklån så fort den tas upp...
Att den fungerar behöver inte betyda att den är bra. Jag personligen ser inte allt för många användningsområden för denna som inte kan hanteras bättre av en notebook. Visst. Att sitta och läsa på möjligtvis. kanske även som ritplatta om man skaffar en skaplig stylus för kapacitiva skärmar. men annars?
Tja, för min del vill jag ha en då det är perfekta surfkompisen när man ligger på hotell en natt sådär, något jag gör tämligen ofta i mitt jobb, MacBooken väger trots allt sina kg och skall släpas runt för att sedan surfas på i någon timme eller så, då skulle en iPad sitta ruskigt fint, smidigt format, större skärm än valfri smartphone, finns gott som spel att fördriva tiden med, helt enkelt ganska gullig. Men köp en netbook då? Näh, antingen kommer de med Linux i något format, och då blir det pill, eller så kommer de med Windows i något format, och då blir det pill, näh, för sådana tillfällen vill jag ha något som bara funkar, på Apples egna lilla sätt, inlåst eller ej det är skit samma...
Jag behöver en surfplatta när jag sitter i soffan, matbordet och toaletten för att läsa av min RSS-feed, surfa och mail m.m. istället för att dra runt på min laptop. Helst skulle jag vilja ha en platta med Chromium OS så att operativsystemet startar på några ögonblick.