Fråga: Whatsapp bild lagring

Diskussion i 'Applikationer' startad av PhR34k, 2 dec 2017.

1. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Är rätt trött på att behöva rensa whatsapp foto mappen.
    I somras diskuterade jag med morsan om detta då hon har iOS så behöver hon inte radera något, lagras deras bilder på en server? Tror de kan bocka av något som heter spara i telefon, och då lagras inte bilderna i telefonen.
    Vet ni hur det ligger till?

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag googlade lite snabbt och hittad detta i deras FAQ: https://faq.whatsapp.com/wp/30034176
    Så vad jag förstår skriver de att man ska kunna stänga av detta. Jag antar att det gäller Android också

3. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 082

MINA ENHETER

På iPhone uppfattar jag att bilderna lagras direkt i appen, då iPhone inte har den mappstruktur som Android kör. Men då växer storleken på appen i takt med bilderna. Sen kan du stänga av automatiskt nedladdning, men då ser du inte heller bilderna i vettig upplösning. Kollar du på en iPhone så är ju storleken på appen ofta väldigt stor, men WhatsApp på min Android är omkring 70mb + mediafilerna för sig. Tycker Androids mapplösning är sjukt mkt bättre. På iPhone får antingen gå in i var konversation för sig och rensa valda bilder, eller installera om appen för att rensa hela minnet.

jnsson gillar detta.
  4. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 082

MINA ENHETER

Och på iPhone tror jag man kan välja att ej spara bilderna i kamerarullen, då ser du dem i god kvalitet chatten, och de sparas fortfarande på telefonen men syns ej bland dina andra foton. Gissar väl också på att din mor kanske inte har några större mängder bilder som äter lagringsutrymme i appen? Men gå in i hennes inställningar och kika hur stor appen är, så tror jag den är betydligt större än du tror.

5. ingfre

ingfre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93
    Ja jag har nog sätt att android har fördelar gentemot iOS. För mig gäller det SPOTIFY där data växer. Själv andvender jag inte WhatsApp. Synd då att APPLE inte har tagit fram en lösning för iOS

6. Kosskash

Kosskash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Lagras inte bilder och videos till icloudminnet på iphones? När man går in på icloudlagringen så ser man whatsapp och hur mycket minne den använder sig av. Därmed kan man nog påstå att allt lagras på icloud servern via appen.

7. Paula Rivera

Paula Rivera Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    whatsapp är en extremt bra applikation för att lagra bilder till mobiltelefoner.