Problem: Whatsapp initialisering misslyckas

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by sves, Nov 5, 2012.

1. sves

sves Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

hej,

min telefon gjorde en systemuppdatering häromdagen och sedan började whatsapp strula, jag tror det är sambandet. Whatsapp synkade inte mina kontakter som vanligt och det var bara strul. Så det vara bara till att ominstallera programmet (har jag gjort förut) men här kommer det riktiga problemet: installationen fastnar efter att jag godkänt villkoren och lagt in mitt nummer, hittat de gamla filera och ska slutföra installationen. Då får jag felmeddelande om att initialisering misslyckades och att jag ska kontrollera min anslutning till internet. Både 3G och wifi fungerar utmärkt, alla andra appar uppdaterar som de ska och jag kan surfa hur bra som helst. Har inte några andra typer av sms-appar heller. Under tiden whatsapp "initierar" kan jag ta emot whatsapp-meddelanden från mina vänner, men jag kan alltså inte svara på dem eftersom programmet står och tuggar och aldrig blir slutfört.

Mailade supporten på whatsapp som verkar tycka att jag ska radera mitt konto, problemet är att whatsapp måste vara installerat för att göra detta genom menyn och dit kommer jag ju inte eftersom initialiseringen misslyckas.

Någon som upplevt samma problem?

Vet inte om det har med något att göra men när jag går på inställningar-->om telefonen-->status så står det mitt telefonnummer: okänd.

2. sves

sves Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Problemet löst. Lät det vara över natten. Höll mobilen avstängd och loggade in på annat nätverk. Sen fungerade installationen.