Fråga: WhatsApp laddar själv ner film?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Salvion, 15 aug 2024.

1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 257
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej

Jag använder mycket sällan WhatsApp, och bara som en backup för bilder och film få så många jag känner ej har RCS.
    Igår när jag skrollade i min Google Foto app ser jag en filmsnutt som jag inte tagit, efter en stund inser jag att det är en god vän som filmat och skickat den via just whatsApp, men jag har varken fått notifikation om meddeladet eller filmen och inte öppnat appen och ändå finns den i min foto app....wtf?

Min gissning var att det är någon form av backup som är aktiverad men frågar er bara får att få klarhet.
    Har kollat i whatsapp och ser inget i inställningar som jag kan knyta till denna film av någon backup.

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 370

MINA ENHETER

Har du mottagit bilden och den ligger i någon av mapparna som Google Foto för backup på så kommer den att hamna där.

Så har inget med whatsapp i säg mer vilka mappar som du ställt in att ha backup på i Google Foto.

Sen finns det tillverkare som lägger bilder tex screenshots på märkliga ställen och samma sak med appar som gör det samma.

Salvion gillar detta.
  3. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 257
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Ah är det så, ja jag får så sällan något via whatsapp så det är nog därför jag inte minns om jag fåt frågan, tack för hjälpen!