Wi-Fi Direct

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mikael8.0, 16 sept 2013.

1. Mikael8.0

Mikael8.0 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Har sökt här och hittat en del trådar och tips på appar men inget som har fungerat.

Det jag vill kunna göra är:
    Med min Galaxy Note ta en bild och överföra den till min telefon (Icke Samsung) och där vill jag direkt från Kik kunna lägga till den bilden för att skicka.

Min Note verkar ju ha något som heter enligt rubrik men jag vet inte hur jag ska få in motsvarande i min telefon?

Jag kan ju enkelt ladda upp bilden till Dropbox men då måste jag först på min telefon manuellt hämta hem den och lägga den så att Kik hittar den via "Gallery".

Jo, visst kan jag installera Kik på min Note men då loggas jag ut från telefonen och kanske glömmer logga in igen..

Jag använde samma Google-id på både telefonen och plattan så programmen måste hitta varandra på annat sätt, ungefär som TeamViewer med ett unikt id.

Edit:
    Hittat en temporär lösning.
    Bump på båda enheterna.
    När jag tar en bild och kollar på den kan jag "Dela med" Bump.
    I Bump finns alternativet att "Send to Bump friend". Här kan jag då välja en vän som finns sedan tidigare och eftersom jag Bumpat mig själv så väljer jag mig själv i listan.

På mottagande enhet behöver jag inte starta Bump utan jag får ett meddelande som jag kan öppna och ser där den skickade bilden som jag då öppnar.
    Här kan jag då välja "Dela med" Kik och så kan jag i Kik välja mottagare och skicka bilden.

Aningen omständligt men jag behöver inte hålla reda på, eller leta efter, filnamn.

Edit 2:
    Äh! Skippade Bump. Installerade Kik och skapade nytt konto på Note.
    Bild, dela med Kik, skicka till mig själv, skicka vidare...

Last edited: 18 sept 2013