Wi-Fi fungerar inte i Singapore?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Jacka, 30 jul 2011.

1. Jacka

Jacka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!
    Sitter på ett hotell i Singapore och har gratis WLAN-uppkoppling (är uppkopplad på den via datorn just nu) som jag tyvärr inte får att fungera på mobilen! Ansluter som vanligt och i inställningarna för "Trådlöst och nätverk" står det "Ansluten" på nätverket och jag får upp den vanliga ikonen uppe till höger vid klockan som indikerar signalstyrka, men någon uppkoppling får jag inte. Varken den inbyggda webbläsaren, Firefox, Market eller någon app över huvud taget kommer åt internet.

Träffade en annan boende på hotellet som hade exakt samma problem. Han hade också en Android, såg dock inte vilken modell. Vad tusan kan det bero på? Fungerar ju bra på datorn!

Programvaruinformation:
    Android-version: 2.3.3
    HTC Sence-version: 2.1

Tack på förhand!

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Det är inte som så att du måste köpa en kod som gör att du kommer ut? Som du skriver i webbläsaren?

Har du frågat personalen?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. Jacka

Jacka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nejdå, det är helt gratis och jag är ju som sagt uppkopplad på det via datorn just nu. Det ska även vara obegränsat med användare för vi får alla samma säkerhetsnyckel...

4. Jacka

Jacka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror mig ha hittat anledningen till problemet här, samt en någorlunda hyfsad lösning: WiFi / DHCP network not working with your Android phone? — Rudd-O.com

Eftersom jag inte styr nätverket själv kan jag förstås inte ändra i DHCP:n som de gör i artikeln ovan, men jag fick göra det näst bästa. Genom datorn kollade jag upp vilka DNS:er som den blivit tilldelad och så satte jag Static IP och samma inställningar som på datorn. Funkar ju bra så länge jag är på hotellet, men vill jag komma åt ett annat nätverk på ex. ett café så måste jag ju ändra om hela skiten.

Gissar att hotellet använder sådana där "Classless Static Routes". Vet inte vad det innebär helt, men kanske har något att göra med att de använder en hel drös med olika access points!? Oavsett så borde Google fixa detta problem ASAP!

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Var i Rom för en månad sen & det var fan i mig hopplöst att koppla upp sig på de öppna nätverk som jag hittade. Under den veckan jag var där så hittade jag säkert över 30 öppna nätverk, av dessa så lyckades jag koppla upp mig på två! På hotellet så var det självfallet kört med androiden men netbooken klarade det galant...