Wi-fi har dött.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Dem00niX, 19 nov 2010.

1. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hmm Kom hem från jobbet idag. Skulle uppdatera lite program. Inget wi-fi. Kolla alla inställningar. Luren hämtar ip - nätverket ihågkommet- nätverket deaktiverat-scannar nätverk. Om och om. Inte ändrat något sen igår. Testat att adda nätet igen. Samma. Provat annan tele och det fungerar. testat att starta om router och det är samma. Vad fan kan ha hänt.

2. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jaja... Löste det INTE utan problem. Provade en annan router och då gick det. Alla andra enheter i huset klarar ju min linksys även sgs har klarat den. Men efter en factory reset så funkar det igen. Nått hade gått galet men jag hitta inget. Men som sagt nu fungerar det.

3. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

lustigt att exakt samma sak har hände mig igår mig :S har dock inte orkat vidta någrta åtgärder men min hittar inte inte min d-lling längre :/ säger ej inom område...

4. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Min hittade nätverket. Men tog inte emot ip-adressen. Kollade i terminalen och det var en del fel grejer gällande nätverket. Men orkade inte utforska mera. Men som sagt körde en reset och efter det funka det. Mycke möjligt att det hade gått att lösa det på¨annat sätt.

5. Hippas

Hippas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Statiskt IP-nummer

Hade liknande problem, dvs den hittade mitt trådlösa nätverk men kunde inte ansluta alternativt kopplade ifrån ganska snabbt igen.
    Insåg att problemet dök upp i samma veva som jag låste IP-numret för SGS:en på min trådlösa router (från Netgear). Så jag bytte tillbaka till dynamisk IP-adress och problemet försvann. Lite mysko onekligen, men så var det.

6. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag testade med att starta om routern. Och efter det köra en factory reset på den med. Inget funka. Så det var luren som buggat ur.

7. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

att det inte funkade för mig var absolut inte något som liknade ditt problem...
    det visade sig att en vis fader hade varit i farten och stängt av wifi i routern...

gissa om jag vart arg när han klämde fram det...

8. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag har lite problem med wifi också efter uppdatering till 2.2. Den ansluter bra, men när telefonen varor i viloläge så ser den ut att vara ansluten men det funkar inte. Måste koppla ifrån wifi och sen ansluta igen, då funkar det. Nån som har förslag på lösning? irriterande som fan

9. jolerius

jolerius Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag har ett annat problem med just wifi.. till en början går det bra att aktivera och så.. men efter ett tag när jag har använt wifi typ ena dan någon eller några gånger så går det inte ens att aktivera wifi.. det försöker slås på men står bara "fel" inne i wifi-inställningarna.. men jag kan inte hitta vad det är för fel eftersom det inte står.. någon som har en ide??? jag kör 2.2, launcher pro, OCLF om det kan hjälpa

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Starta om telefonen.

11. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

dum fråga, men kan costum rom's påverka en del inställningar så det blir "ostabilt" kontra tillverkarens egna rom?

12. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Givetvis har jag startat om telefonen, jag kör även original programvara.

Riktigt störande,,,, ska testa lite i helgen och ta bort o lägga till nätverket och se om det kan hjälpa

13. trizi

trizi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också detta problem med att försöka ansluta till lokalt nätverk. Hittar nätverket och trycker på connect så såtr det connect och sen obtaining ip adress from... och sen tar det en stund och sedan står det disabled? Har inte pillat i några inställningar för den delen. Fungerade bra tills jag uppdaterade till 2,2. jag gjorde en omstart på mobilen då wifi inte fungerade och efter det kom jag in på nätverket en gång men så fort jag kopplade ifrån wifi så kan jag inte komma åt nätverket.

Har självklart prova starta om telefonen + starta om routern. Kan även tilläga att min syster pojkvänn har en samsung galaxy också men han kommer in på nätverket här hemma...

Några förslag på vad jag bör göra?

14. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

pröva att radera wlan'et från listan om det är ihågkommet, lägg till sedan på nytt. om inte det fungerar avaktivera datatrafiken (3g)
    och sätt sedan på wlan igen.
    det bör fungera
    lycka till :)

15. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Precis det felet jag hade. Det slutade som sagt med att jag återställde min lur. Ta en backup på program och kör en factory reset....

16. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag testade allt sånt när mitt problem kom, Inget fungerade.
    Satt och kollade i en terminal och jädrar vad fel grejer det rabblade när man körde en "dmesg" i terminalen. Som sagt det fungerade att köra mot andra routers Bara min main som det strula emot.