Wi-fi Hotspot med Mac? [Android 2.2]

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Ceder, 1 aug 2010.

1. Ceder

Ceder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Är det någon som får Wi-fi hotspot på sin Mac att fungera? Jag kan ansluta till nätverket men det händer inget mer. När jag försöker surfa på macen så händer inte nått. Skall man göra någon speciell inställning eller varför fungerar det inte?

Tidigare har jag ju kört pda-net men skulle gärna vilja få den här funktionen att fungera.

Någon som vet hur man gör?

2. pazante

pazante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    För mig var det bara att tuta å köra

3. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

fungerar utmärkt här! skriver från min macbook över tethering nu!

4. Ceder

Ceder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja då var det löst. Sicken nolla jag är. Nybörjarmisstag av mig, hade satt upp en statisk IP hemma, ändrade bara tillbaka i DNS inställningarna så funkade det ju kalas bra.

Case closed.

5. poysho

poysho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wifi hotspot på Macbook pro fungerar ej

Hej!

Skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

Har en Desire som jag först kunde koppla via wifi hotspot till min mac och använda internet men helt plötsligt kan jag inte göra det.

Airport hittar wifi hotspot men jag kan inte koppla upp mot internet. Har letat och letat och folk verkar ha liknande problem men jag hittar inget svar.

Det enda jag har ändrat är att jag lagt in patchen som gör att man kan tvinga apps 2 SD. Min desire är ej rootad.

Snälla hjälp, för detta är otroligt frustrerande, speciellt eftersom det verkar fungera finfint för flera av er!

6. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag kan surfa från min Desire (både rootad och orootad) på min macbook.

Jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dig, men det är ganska svårt med en så pass knapphändig felbeskrivning som du gav ovan...

Kolla också så att telefonen ger din dator en ip-adress (-menyn ->System Preferences -> Network -> Airport -> kolla om du har en ip-address)
    Om du får en ip-address gör följande; starta terminalen (på din mac) och skriv:
    Kod:
    ping www.google.com
    eller om inte det fungerar(ip-addressen går till www.google.com):
    Kod:
    ping 173.194.37.104
    Om det ändå inte fungerar så ställer jag dig följande basic-frågor:
    Kan du surfa på desiren? Har du 3g-täckning? Vad har du för nätverksinställningar på macen och och hotspotinställningar på telefonen?

7. poysho

poysho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Tack så mkt för att du tar dig an detta fall. :)

Det hela är jättekonstigt. Som jag sa, så fungerade allt jättebra hemma hos mig. Över julen var jag hemma hos mina svärföreldrar och det var där det började strula. Dagen efter jag skrev på detta forum satt jag på tåget och prövade med att koppla min macbook med Sjs wifi och det fungerade klockrent så jag försökte en gång till med min desire och dess wifi hotspot och gissa vad.....macbooken fungerade igen och jag kunde återigen surfa med hjälp av min desire. Jag hade inte ändrat några inställningar alls. det verkar som att macken blev "frisk" efter att ha vari uppkopplad mot ett annat näterk?????? Go figure!

Återigen tack för hjälpen!

8. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ok, det har det med DNS-inställningarna på din mac att göra... men att dom skulle ändra sig av sig själv verkar konstigt... bra att det fungerar nu iaf ;)

9. atta

atta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar denna tråden lite, varje gång jag ska använda hotspoten så måste jag in och ändra DNS'n. Är det bara min telefon som inte sparar inställningen? eller missar jag något?

10. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det har jag aldrig behövt ställa in... Telefonen får sin DNS från mobilnätet och om du inte ställt in något dumt på din mac så ska den använda DHCP för att få DNS från din router/telefon med wifi-hotspot. Så min fråga är: Var måste du ställa in DNS?

11. atta

atta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry skrev helt fel inte DNS utan DHCP

Jag måste ställa in den varje gång under Menu->Avancerad->LAN-instänningar->DHCP så denna inställning sparas ej för mig

12. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Du får ursäkta... men jag har inte kör inte originalromen längre... du skulle inte kunna förklara lite mer i detalj vilka inställningar som du behöver ändra?

Jag kan inte minnas att jag behövde ändra något när jag körde med originalromen... så jag är lite förvånad varför du skulle behöva det...