Wi-Fi problem

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Gonjer, 25 aug 2010.

1. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har ett väldigt märkligt problem med mitt Wi-Fi. Jag kan starta Wifi utan problem, ser alla nätverk i min omgivning, men när jag försöker ansluta till ett nätverk så disconnectar Wifi precis när man har tryckt på connect. Det kommer inte ens upp någon ikon uppe i aktivitetsfältet att Wifi är igång.

Har testat att slänga in .39 orginal, exakt samma problem då också. Wifi kortet funkar ju eftersom jag ser nätverk, men vart fallerar det?

2. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

27 visningar, och ingen har något att säga? Blir galen snart, en smartphone utan Wifi :S

3. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Sorry men kan inte komma på vad felet beror på...
    Du har provat med att flasha in en annan ROM, det brukar ju lösa såna problem när det är fel på Binen eller liknande..
    Om jag förstått dig rätt så stänger Wifi av sig själv automatiskt när du startar upp det? eller är det bara när du försöker koppla upp dig till ditt hemmanätverk som det stängs av?
    Jag antar att du kan koppla upp dig på Wifin med din vanliga dator så det inte är fel på själva nätverket?
    Du har inte nyligen bytt till Wep2 lösenord på nätverket heller? för det gjorde rabalder på min liquid...

4. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har verkligen testat allt, routern är det inget fel på. Min gamla Omnia connectar utan problem, har 2st SSID på routern ett med WEP2 och ett helt utan. Omnian, min bärbara och min HTPC kan connecta till routern felfritt.

När jag försöker med min Liquid så startar jag Wifi allt funkar, kollar även i Wifi Anylyzer för att kolla så om jag får in nätverk med rätta kanaler etc, allt funkar där i. Men när jag skall ansluta till ett nätverk så trycker jag på nätverket skriver in nyckeln och trycker på connect sen händer aboslut inget över huvudtaget.
    Har testat allt ladda ner wifi(inställnigns mappen) som finns i systet på telefonen, dock så laddade jag ner en för Nexus och då blev det FC så fort man gick in i Settings.

Finns många trådar om detta just för Nexus, och där säger dom att det är filer som finns i Wifi mappen i telefonen, så som wpa_supplicant.conf som är fel på något sätt.

Jag vill ha lite mer hjälp från andra, skall dessa filer ligga i /system/etc/wifi/ eller skall dom ligga i /data/etc/wifi/. I vilket fall som helst, kan någon rara ner hela Wifi mappen som finns i antigen /data/ eller /system/ så jag kan lägga in de för att se om det funkar.

Tror knappast att det är ett hårdvarufel, utan att det är mjukvaran som spökar.

5. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ingen som kan lägga upp dom filerna? :)