Problem: Wi-Fi problem

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av rookie75, 16 mar 2013.

1. rookie75

rookie75 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sedan jag börjat använda min Xperia Z så hänger sig nu mitt Wi-Fi hemma då och då. Det går ner nån minut och sedan funkar allt bra igen. Detta händer alltså tex när jag sitter vid min laptop och inte använder min telefon, men telefonen är uppkopplad mot Wi-Fi precis som laptopen.

Kan såklart bero på något annat men problemen började helt plötsligt och sammanfaller med när jag fick hem min Xperia Z.

Finns det något nytt i Xperia Z när det gäller Wi-Fi som kan vara orsaken till att mitt hemma Wi-Fi hänger sig med jämna mellanrum?

2. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag hade problemet åt andra hållet, att mitt wifi dog i luren (xperia s) av och till, lösningen för mig var att uppdatera routern.

3. rookie75

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

min router är uppdaterad med senaste firmware så tyvärr är inte det mitt problem. Någon som har några andra förslag?

4. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Mina barn hade liknande problem med sina Galaxy Gio. Den som kopplade upp sig först hade inget problem. Den andra däremot bliv kickad efter några sekunde. Det löste jag med en uppdatering från Samsung.
    Har du provat koppla upp laptoppen först och sedan Z:an?

5. rookie75

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

japp turordning verkar inte spela nån roll. Har en Nexus 10 oxå uppkopplad och det är alltid laptopen och Nexusen som få problem. Telefonen verkar tuffa på utan problem.

Hade inga problem med min Xperia S så det är nu med Z problemen startat.

6. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det är inte så att du kör med Telia som leverantör och deras Smart?..
    Jag har nämligen problemet med flertalet av våra enheter hemma, både wifi och trådat, då pratar vi upp mot 13 enheter minst som ska ha internet access, inte alltid får internet access då Telias Thompson router stödjer upp till max 10 enheter. Kommer att lösa detta genom bryggning och en egen router...
    Detta problemet konstaterades för en månad sedan efter flertalet samtal till Telias support sedan i höstas..

7. rookie75

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör själv inte Telia...

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

8. Tbapha

Tbapha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Haft typ samma problem med min asus router men det blev bättre när jag bytte från wpa till wpa2.

rookie75 gillar detta.